Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag skaffade vid det senaste bilköpet blockets beg-biltest, där sades såsom jag vill minnas att R modellerna har 240 eller 250 hk.
Därav Mitt förra inlägg.
av morson1
goransson89 skrev:225hk är INTE en äta R iallafall, hur du än vänder och vrider på det :)
Beror väl på om man tycker att 30 sec boost är "äkta" effekt, jag tycker inte det, men var och en får tycka som den vill.
Hursomhelst har bilen i annonsen motorkod B5234T5 enligt chassinumret, det talar väl för att det är en äkta R med tanke
på att den motorkoden tillhör t5r/R? Chassinumret säger även modellår 1997, vilket borde utesluta t5r?
Användarvisningsbild
av Ravi
Håller inte med riktigt 1995 850 T-Gul hade boost tillägget, 1996 kom 850 T-Röd hade 250 Hk man senast jag tittade på den i volvo hallen och det var för 15år sedan! Kan tillägga att jag fick åka med en t-gul just när den kom! Och som 15 åring i en sådan bil med den kraften oj oj sket ju nästan på mig ha ha
Användarvisningsbild
av Dalmans
morson1 skrev:
goransson89 skrev:225hk är INTE en äta R iallafall, hur du än vänder och vrider på det :)
Beror väl på om man tycker att 30 sec boost är "äkta" effekt, jag tycker inte det, men var och en får tycka som den vill.
Hursomhelst har bilen i annonsen motorkod B5234T5 enligt chassinumret, det talar väl för att det är en äkta R med tanke
på att den motorkoden tillhör t5r/R? Chassinumret säger även modellår 1997, vilket borde utesluta t5r?
Helt riktigt. Lita hellre på detta än att blocket säger 225 hk
av morson1
Dalmans skrev:Helt riktigt. Lita hellre på detta än att blocket säger 225 hk
Jo men det är väl inte Blockets fel? Även Transportstyrelsen säger ju 225hk. Det jag ville visa är att en äkta R visst kan vara reggad med 225hk i papprena, något en del här motsäger sig.
Användarvisningsbild
av Ravi
Kanske import?? Sluta
Nu gnälla om detta en äkta R har 250hk ! Så nu om TPS har reggat fel eller nått annat så vad ska man göra!
av morson1
Ravi skrev:Kanske import?? Sluta
Nu gnälla om detta en äkta R har 250hk ! Så nu om TPS har reggat fel eller nått annat så vad ska man göra!
Vi pratar om en automat här, en sådan har 225hk i stadigvarande effekt. Import spelar ingen roll, finns svensksålda äkta R med automat som är reggade med 225hk. Gnäller inte, försöker bara bringa klarhet i detta då det är många olika bud.

Tack för svaret. Det hade inte jag noterat. V[…]

Råd vid punktering

@OlofEmanuel , Prova att använda bilens komp[…]

Sen kan du ju prova att bygla bränslepumprel&[…]

Du har ingen cirkulation där med dieselvä[…]