Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rd350
Det sitter ett relä vid styrenheten till abs som styr hydralpumpen, ligger ju nära till hands att det är det reläet som "klibbar" så pumpen hänger sig..
av simonlol
rd350 skrev:Det sitter ett relä vid styrenheten till abs som styr hydralpumpen, ligger ju nära till hands att det är det reläet som "klibbar" så pumpen hänger sig..
Kanon, tack för svaret! Har du någon ide om hur man kollar om det är fel på relät?
av rd350
Försök plocka av reläet när pumpen hänger sig, knacka lite på det och montera det igen. Stannar pumpen då har du nog felet där.
av oldtimersmc
Det här med att ställa diagnos på distans och att bota sjuka det är nvanskligt och få förunnat de enda som kan göra det mig veterligt är försäkrinskassans förtroendeläkare.
Jesus den klåparen han va tvungen att va på plats och lägga handen på...
Men de e iaf tur att forumet finns för ibland är vi nästan som förtroendeläkarna, fast på riktigt...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Styrenheterna med problem mad lödningar kom 96. På en 95:a skulle jag gissa på relät som rd350 säger.
av simonlol
Tack för alla svaren!

Jag öppnade upp och kollade vilka nummer det stog på mitt ABS relä. Vilka siffror är det som man ska titta på för att få rätt relä.

De siffror som jag har på mitt relä är;
3515632 - detta nummer står på alla relä som jag har sett
230994 - detta nummer är olika på de flesta av de begagnade relä somnjag har sett
6807 - verkar vara samma på alla
PA6 - verkar vara samma på alla
GF30 - verkar vara samma på alla

Så, vilka nummer måste vara samma, eller måste alla vara likadana. Och måste det vara exakt samma motor, chassimodel och årsmodel?

Mvh
av simonlol
rd350 skrev:3515632 är resevdelsnummret det är det du ska rätta dig efter.

Tack, så jag behöver inte tänka något på de andra nummren som finns, de spelar ingen som helst roll?
av rd350
Bara resevdelsnummret är samma, däremot om du går till volvo och beställer det så kan det vara ersatt till ett annat nummer.
av simonlol
rd350 skrev:Bara resevdelsnummret är samma, däremot om du går till volvo och beställer det så kan det vara ersatt till ett annat nummer.
Ah, okej!

Jag beställde en som var testad och som skulle vara i gott skick från bildelsbasen, så vi får se när den kommer :)
Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]

Den här gången är det faktiskt Vol[…]

Får försöka med någon fuskla[…]

Ett tips för den som är på resande[…]