Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av triumph00
SubMarine skrev:
Severin skrev:
T-rex skrev:submarine: beror kanske på vilken årsmodell du menar av v70, men på min s70 - 98 funkar det att koda larmdosan så
Från -99 så går det inte
Aha då har man lärt sig nått nytt :)
Sökte och fann en gammal tråd

Om man har en 99:a med det gamla systemet, alltså inte can-bus, går det då att själv programmera fjärren som gäller för en 98:a?
av Erik1972
Lucif3r skrev:Programera - ja, programera SJÄLV - NEJ.
Precis, jag har en v70 ´97 och det går inte att lägga in dosan själv, på 850 går det, men inte v70, volvo i Klippan vill ha 800:- för att lägga till dosan, om det nu går, det är tydligen enligt Volvo så att det inte är säkert att du kan lägga till en redan beg dosa, du kanske måste köpa en ny hos dom för 1200:- det var för 3 månader sen.
av Ceo
Batteriet dog i min ena larmdosa och efter jag har bytt till nya batterier så fungerar inte dosan. Det klickar ifrån den men inget händer. Har testat de där med tändningen 5 ggr men jag får inte till det.
av asjohem
Angående fjärrdosor: Du kan byta själv! Har gjort det flera ggr. Du tar bara styrenheten/mottagaren från en bil på skroten och dosorna i den bilen. Dom är kodade till den, sen sätter du detta i din bil och dom nya dosorna fungerar!

Nyckel: Måste kodas in av Volvo, jag ringde igår faktiskt om detta. Ca 2000:- för ny nyckel och programmering. Bilia i Skövde

EDIT: Detta gäller V70 97-00
av cp1024
Jag tror att 98 och 99 behöver volvo scan-verktyg för att programmera fjärrkontroller. Jag letar efter antingen en programvara för att efterlikna skanningsverktyget eller direkt gränssnitt med denso-nyckelfri inmatningsmodul för att para fjärrkontroller.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]