Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#378058
Stort tack ska du ha för att ha fixat fram infon!
Ska försöka ge mig på det imorgon före jobbet, ser lite krångligt ut att komma åt då den verkar vara emellan instrumentlocket och nedre delarna, vartifrån kommer man åt om någon vet?

Mvh Mattias
#378192
Exs skrev:
js1 skrev:ok, jag har för mig blockerat låsläge kom -96
Jag har det på min -94 så det fanns nog tidigt, om inte ända från början.
Jo, det stämmer nog att det fanns redan från början.

Men jag vet att det var nåt sånt stöldgrejs som kom med 96:an (eftersom jag själv har en sån, en pärla som jag haft sen just -96).
Kan ha varit den elektroniska startspärren i nyckeln?
#378209
Plockade ur handsfacket och plastdelen undertill. Lite bilder på hur det ser ut, bilderna är inget vidare. Men de sista 2 ser man högerväggen under A-stolpen iallafall.
Jag kan för allt i världen inte hitta någon box där, eller är den ännu längre upp än vad man kan komma åt eller är den jätteliten? Jag vevade runt där en stund men det enda är massvis med kablage samt en tjock stor bred kabelstamkontakt lite längre fram.
Det är "texalarm" dock ur funktion på bilen om det har något med detta att göra.

Bild
Bild
Bild
Bild
#378215
Du kan nog sluta leta där :roll:
Jag kollade lite andra papper jag har. Det som ska sitta där verkar vara en kontrollbox för larmet/fjärrstyrning av c-lås

Kolla dom här filerna. Gäller iofs -96 5-dörrar med deadlock.

Det är 2 relän i relälådan under instrumentpanlene som sköter det hela, 2/7 resp 2/47

http://data.fuskbugg.se/skalman01/c_las_2.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman01/c_las_3.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-c_las_1.jpg
#378248
Cornelia skrev:Enligt volvo ska det inte finnas någon styrenhet till clåset på min bil 850 93a, kan det stämma?
Vet inte, har bara scheman för -96
#378444
Bara för att det klickar i reläet betyder inte det att det funkar till 100%. Det sitter dessutom 2 spolar i varje enl ritningen.

Hur länge har du haft bilen, vet du om c-låset funkat tidigare? Det verkar osannolikt att samtliga motorer skulle vara kass.
Har det funkat för dig tidigare och bara lagt av tycker jag att det lutar åt reläfel eller fel i strömmatningen. Kan ju vara en
gemensam kopplingspunkt som gett sig. Schemat är ju inte helt lätt att följa i detalj.

Jag hade nog plockar ner en dörrsida så man kommer åt kontaktstycket för att mäta om det kommer spänning fram till motorn
när du vrider nyckeln i låset. Du behöver inte riva ner hela låset utan bara så du kommer åt kontaktstycket.
#378454
js1 skrev:Bara för att det klickar i reläet betyder inte det att det funkar till 100%. Det sitter dessutom 2 spolar i varje enl ritningen.

Hur länge har du haft bilen, vet du om c-låset funkat tidigare? Det verkar osannolikt att samtliga motorer skulle vara kass.
Har det funkat för dig tidigare och bara lagt av tycker jag att det lutar åt reläfel eller fel i strömmatningen. Kan ju vara en
gemensam kopplingspunkt som gett sig. Schemat är ju inte helt lätt att följa i detalj.

Jag hade nog plockar ner en dörrsida så man kommer åt kontaktstycket för att mäta om det kommer spänning fram till motorn
när du vrider nyckeln i låset. Du behöver inte riva ner hela låset utan bara så du kommer åt kontaktstycket.
Det där du skriver har jag för mig vi gjort på min bil o det kom ström överallt, var kan då felet ligga?
Sorry om jag lånar tråden hela tiden men får inga svar på min egna :-P 2 flugor i en smäll om vi har tur!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw