Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
kamilenski skrev:Motala är inte så liten ;)

Gott Nytt År!
Kanske det men att en person hinner med så många bilar på ett år trodde jag inte...
av *pettson*
ÄRRet skrev:
*pettson* skrev:Och kylaren har förmodligen inte gått riktigt varm ännu, det är mest sällsynt att volvos kylare gör det. Det är ju inte så att den automatiskt alltid blir riktigt varm för att den finns där. Dom flesta brukar upptäcka att kylfläkten går inte särskilt ofta.
Vore lösningen att kladda ihop allt med kemisk metall eller att limma gavlarna, så vore det gjort ifrån fabrik eftersom det är både billigare och enklare än att passa in o-ringen och klämma ihop med risk att den flyttar på sej. O-rings tätningen ger nämligen ganska höga felprocent vid tillverkningen.

Vi som ser nåt tusental kylare varje år, ser på saker och ting lite annorlunda eftersom vi sällan ser allt som fungerar som det ska. Vi ser gott om lagningar med olika fantasifulla varianter och eftersom dom står hos oss för samma sak ofta, så fungerar dom inte i längden. Därför tjatar vi om att man ska göra det ordentligt.
Min åsikt ändras inte för att någon fått det tätt. Det är för många kvar med samma typ av nödreparation som det droppar om för att kalla det för lyckat eller permanent reparation. Jag är glad för din skull att det fungerar.
I runda slängar kollar du alltså 2.5 bilar varje dag oavsett helgdagar osv. Gör du inget annat än öppnar huvar och kollar kylare? I lilla Motala? Wow...
Inte ens den här gången fungerade läsningen. Nu får jag be dej skaffa läshjälp. Kanske en kompis eller en sambo kan hjälpa dej innan du skriver mer inlägg med dumheter. Eller är det viktigare att faktiskt svara med idiotiska kommentarer om mej ständigt, än att försöka läsa innan?
Jag iallfall brukar ALDRIG skriva om mej själv som VI!!
Men det kanske är nåt du gör?

För min del står VI, som flera människor som skruvar och ser varje dag, privat eller på firmor.....

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]