Kan kanske vara så att du har en liten luft ficka i systemet?
Var lägger sig tempmätaren på när motorn är varm?
Moderator: Moderatorer
Vykan skrev:Grubblat o grubblat på dettaFinns ingen varmvattens ventil.. Bara raka rör ifrån motor till paket.
Tog bort stereon och ECC enheten.. Märkte då att alla luftrör och stora "vita" klumpen där bakom va nästan helt iskall..(efter varit ute och åkt i 2tim med värmen på fullt konstant)
Kan mitt problem orsakas av att ventilen som ska släppa på varmt vatten till värmepaketet inte öppnar fullt?
Och vart exakt sitter denna ventil på S70 ? Hittar inte en enda på nätet.
Kollat ut/in slangarna som sitter i torpedväggen, och vi va ute o körde nu i minus 15grader..Med FULL värme på och full fläkt på..Men varken tempmätaren el slangarna vid torpeden blir något svalare..
detta måste väl betyda att nåt är strul med endera vattencirkulationen eller luftcirkulationen?
Blir galen på detta .. Fryser ihjäl i bilen om jag åker över 0,5mil..(jaja inte riktigt, men det känns så iaf)
fläkten på fullt o rakt ner mot golvet så blir det KALLARE i bilen
Någon som vet vart man får tag i sprängskiss el bild över Volvo S70 års 99-00 ecc system och luftens väg etc.
.
Vykan skrev:Ja för slangarna e varma som fan..om du pm:ar mej din mail så ska jag se vad jag kan ta fram.
Mätte nu på en EXAKT likadan S70..till o me samma färg
han hade 10-15grader varmare och då stod hans tempmätare på ca 30% bara..
Hur felsöker jag smidigast nu då? För att kolla spjället?
Tänkte om det gick att förhand dra spjället till varmt o se om värmen kommer då..