Du skrev att :
patcat skrev:Jag har ett problem med en Volvo v70 där batteriet laddas ur. Det sker ganska långsamt och efter att jag har laddat batteriet full tar det ca 3 mån innan jag märker att bilen inte startar.
hur är det med batteriet ? - är det helt plötsligt dött eller märker du att det blir sämre och sämre och till sist så startar den inte ?
värt att notera är att moderna batterier är mycket mera känsliga för djupurladdningar - förr i tiden kunde man alltid ladda i lite ström i gamla batterier - även om dom var helt tomma. det går inte längre - har ett batteri blivit helt tomt och stått så ett tag så kan det vara helt kört - vissa batteriladdare (C-Tek eller vad dom heter säger sig kunna hjälpa upp detta - om det inte gått för långt)
JAG har haft problem av liknande slag med min 850 - där var det mycket riktigt låskistorna eller mikrobrytarna i dom som helt plötsligt kunde sätta på inne belysningen, det första man gjorde när man kom till bilen var ju att öppna dörren så det var lurigt att komma på - MEN du kan ju testa att stänga av innebelysningen när du ställer bilen och se om det hjälper ....
/emwtur
Att byta en massa delar utan att felsöka - är lika vettigt som att skita utan att dra ner byxorna först !
http://www.densomlever.se
(felkods lista för android finns i beta )