Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jesper
seattlegrunge skrev:
Nu fick jag tag på fyra mycket fina 850-fälgar (Cetus 5-håls, 15 tum), för 1200 spänn som jag kan ha till mina vinterdäck jag pratade om ovan. Har dessa rätt bultcirkel till min V70?

Fick aldrig ett svar på detta om jag inte är totalt blind
Funkar dessa fälgarna på V70 -99? För jag ska iväg o köpa fälgarna nuuuu!!!
Ja, det fungerar (jag förutsätter att du menar fembultade 15 tum original 850-fälgar!) och du har en V70 2.5T -99 med original bromsar.

Mvh
Användarvisningsbild
av seattlegrunge
Jajamensan... 850 original 5-bults och jag har originalbromsar på min V70.

Tackar Jesper! NU drar jag och köper fälgarna o drar på kringlorna på studs :)
Eftersom jag har för mig att dem fälgarna har små centrumnavkapslar, så måste du använda bultar med låga skallar! Oftast fick man med dem förlängda kromade varianterna(till bl a persus-fälgen) vilket gör att navkapseln inte går på! navkapsel på vinterdäck är att föredra

Mvh
Jesper skrev:Eftersom jag har för mig att dem fälgarna har små centrumnavkapslar, så måste du använda bultar med låga skallar! Oftast fick man med dem förlängda kromade varianterna(till bl a persus-fälgen) vilket gör att navkapseln inte går på! navkapsel på vinterdäck är att föredra

Mvh
Tjena Jesper!

Tack för infon... och grymt schysst av du hörde av dig preeeeecis innan jag var på väg att köpa fälgarna... :) men nu är det ju som tur är så enkelt att jag bara köper nya bultar med "låga" skallar... för navkapsel vill jag ju ha... och speciellt på vintern som du säger...

Tack än en gång!
Och vilket suveränt forum detta är! Man får verkligen hjälp här ska ni veta, t o m telefonsupport :)

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]