Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hehe skönt att man inte är ensam om att "lägga saker och ting på väldigt bra ställen"...
Jaja men hittar du den mot all förmodan eller nån annan som har så skulle jag bli glad..

Mvh Lasse
Ofan nu såg jag ditt inlägg =)
Lite snabb där..
Tack så hemskt mycket... Kommer du ihåg hur mycket du fick råna din plånbok för att förvärva denna del?

Mvh Lasse
Jag fick ju ta en liten frukostsurf efter att ha kollat upp det IGEN. Min plånbok drabbas inte, jag skruvar och kunden betalar. Men jag kan tänka mig att det räcker med en Selma, det är ju bara den lilla kröken.
25 riksdaler... du var inte så långt ifrån... nu ska jag bara hitta en väldigt liten människa med väldigt små armar och händer som kan få in näven mellan insuget och servopumpen... Hmmm man kanske skulle "lura" ut flickvännen ? =)
Hpn kommer nog imellan med sina små händer...
En vinklad tång brukar fungera.

Men det är aldrig fel att ta ut flickvännen i garaget. Det kan finnas andra trevliga aktiviteter att göra. :wink:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om du släpper slangen i andra ändan (vid flamfällan före gasspjället) kan du dra ut den en liten bit. Dra inte för långt så den försvinner in i höljet bara! Och så en (eller gärna två) tänger.
Bild
Har oxå fått upp denna felkod
sockel A2 2-3-2
men är det den slangen de beror på? bilen går inge konstigt eller så för mig med motorelektronik lampan tände sig när ja stod på tomgång, men lampan har tänts å släckt sig själv ca 2-3 gånger inom en månad nu..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Är slangkröken dålig så är det nog orsaken till felkoden. Och 232 gäller ju tomgång, så det är inte så konstigt att den sätts när den går på just då. Undertrycket i insuget är störst på tomgång samtidigt som luftmängden är liten, så ett läckage gör stor skillnad där. Men det behöver inte märkas på gången.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]