Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Fluffen skrev:Brukar märkas ganska snabbt om det läcker.
Om man konar på plats så se till att låsa bromspedalen så kommer inte bromsvätskan att rinna.
Förtydligar lite.. tryck ned pedalen halvvägs och lås den i det läget så rinner inte bromsvätskan. :-)-)
av *pettson*
För den som inte vill böka med kona finns det godkända skärrings skarvar till bromsrören. Vilket gör att man kan göra sej en decimeter nytt rör med ny nippel i bänk och sen skarva ihop ute vid bilen med minimalt bök.
taxi skrev:Alltså en decimeter färdigkonat rör? Låter ju faktisk enklare. Då går jag in till hydroscand och frågar efter skärringsskarv!
Tack för tips!
Är själv påväg att göra samma jobb. Biltema har den skarven samt att man inte behöver kona ändorna på röret som skall in i skarven :)

Men vad är det för nippel/anslutning till bromsoket? Så man vet vad man skall köpa...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
såg precis den där skarven på biltema, bara att köpa den och minsta möjliga längd bromsrör!
(ska byta ok bak, så när jag förstört nippeln tar jag sambons bil till biltema, och tack vare er så vet jag precis vad jag ska ha)
av *pettson*
Ska du ändå ha bort och köpa nytt så förstör inte nippeln, bara tröttsamt. Använd avbitaren så nära nippeln som möjligt istället och använd en rörskärare strax bakom sen för ett bra snitt.
Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två ([…]

Har samma/liknande problem som trådskaparen […]

Stefans 968

Inte illa som man säger :) Kul projekt

Standby S09 sirenförstärkare

Vet ej om detta är vad du letar efter men kik[…]