Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har liknande problem med min v70t -99- fd polisbil.
Tumgången går lite upp och ner, slår på ca 300v/m och när man kör kring 120km/h och håller gämn gas så känns det som om nån håller biler i ett gummiband så den segar med gämna mellanrum men enbart nån 10dels sek.
Jag har elektronisk gas på bilen och spärr på automatlådan att man kan inte varva bilen när man håller gasen.
Kan man ändra så att man kan varva upp lite så man kan få laddtryck vid start?
Fortfarande samma fel ideligen. Stannar & är stundvis kraftlös tills jag pulat bort + kabeln en stund, sen går den som ett skållat oll...
Om man tycker att det är positivt så är jag jätte välkommen till bilia igen.
Tror att jag ska själv bli en komponentbytare fast med delar från fraggen.
tjenare jag tycker det låtersom att det ändå är lufftmängdsmätaren som det är fel på .......jag hade samma problem på min nissan primera.den bara dog underfärd och gick skit dåligt.hade den inlämmnad på verkstad i 3 veckor och dom kunde inte hitta något fel på den !!! sedan var det en bekant som sa att man kunde ju prova att byta det iallafall för det är inte alltid man får upp någon felkod på lmm att den skullle vara sönder . sagt och gjort så beställde jag en ny lmm bytade den på 5 minuter sedan gick bilen som vanligt igen. vet ju inte om detta är felet på din men det låter som det tycker jag.

lycka till
perans69 skrev:tjenare jag tycker det låtersom att det ändå är lufftmängdsmätaren som det är fel på .......jag hade samma problem på min nissan primera.den bara dog underfärd och gick skit dåligt.hade den inlämmnad på verkstad i 3 veckor och dom kunde inte hitta något fel på den !!! sedan var det en bekant som sa att man kunde ju prova att byta det iallafall för det är inte alltid man får upp någon felkod på lmm att den skullle vara sönder . sagt och gjort så beställde jag en ny lmm bytade den på 5 minuter sedan gick bilen som vanligt igen. vet ju inte om detta är felet på din men det låter som det tycker jag.

lycka till
Hmm. Jag har haft denne i åtanke vid flertalet tillfällen.
Fast på Bilia sade dem att LMM var ok.
Men det är det första jag skall testa med. Såg att dessa såldes av biltema av Taiwan kvalite', men billiga ändå mot skrotens halva nydelspriset.
Tack för tipset, allt är välkommet. Kursar någon sådan beggad så är jag intresserad.
Happ, felet verkar vara avklarat...
Detta är bytt:
1.Turboreglerventil
2. Magnetventil(VO9155936)
Går som den skall, fast blev snuvad på systembaserad felsökning E1 (781,25:-) som dom skulle bjuda på om felet uppstod igen efter första besöket. Nu vid andra besöket hade dem inte kunnat göra sig påminda om detta :evil:
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]