Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FInns många ställen det kan dra tjuvluft, kollat EVAP-systemet? Ventilen kan läcka (sitter på kåpan till kylfläkten), plastslangen från kolfiltret är skarvad med en bit gummislang i bakkant på hjälpramen, slangen till bromsservot har en skarv under luftburken...
Tack för tipsen ska kolla även dom sakerna bugar å bockar.
EDIT: tror jag hittade felet va en liten vaccumslang som var av, sen om detta va problemet återstår att se då min felkod kommer runt var 10e mil.
Sparkz skrev:Jag sätter en öl på tjuvluft. Kolla alla små vakuumslangar runt insuget, särskilt den på sidan mot servopumpen.
Bör man kunna höra på tomgången om man sprutar startgas där ?
Gör de någon skillnad ? Har samma felkod på min V70 2.5t, 50mil motorväg ingen felkod
men vid första rödljuset i stan tändes motorlampan...
Sparkz skrev:Jag sätter en öl på tjuvluft. Kolla alla små vakuumslangar runt insuget, särskilt den på sidan mot servopumpen.
Tack för tipset, jag hittade en tunn slang under fuelrailen som inte gick nånstans. Sen drog jag lite i slangen vid servopumpen och den
va också lös. Nu sitter dom ihop och bilen ramlade ner från 1100 rmp till 900 direkt och ingen motorlampa!

mvh
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]