Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Claes74
Red Dragon skrev:Gramse: Visst ska väl polisen äta också, men inte på tjänstetid.
tror ju inte att poilisen kan utnyttja en fast lunchtid som flera andra yrken och såvida du inte polis själv så tror jag inte du har en aning om om poliserna på macken har rast eller inte.
vad gäller reklamfilmen du hänvisade till så ar den ju just vad du beskriver, en film och jag misstror starkt att den innehåller riktiga "övergödda" poliser utan snarare skådespelare, den kommentaren låter mer som om den kom från någon som sett för mycket tv.

vad gäller Gummihuset så tycker jag att efter ha läst tråden att affären är rätt genomförd, köparen har fått kompensation för sina skador och till och med blivit erbjuden fullt återköp.
Vad sedan gäller uthängningen på nätet med personuppgifter tycker jag är förkastligt om det nu är sant.
en sak är säkert är att oavsett hur affären är genomförd så tycker jag att handlaren skulle gå ut med en offentlig ursäkt för uthängningen.
Den är nämligen enligt min åsikt det enda felet som begåtts här.
sedan verkade ju inte fälgarna varit sämre än att han monterade dem och sålde sina gamla, får mig mer att tänka på att köoaren i det här fallet inte är intresserad av utbytesfälgar eller återköp utan helt enkelt ville ha billigare fälgar, isåfall borde väl han ha prutat innan köpet?
av Red Dragon
Claes74 skrev:
Red Dragon skrev:Gramse: Visst ska väl polisen äta också, men inte på tjänstetid.
tror ju inte att poilisen kan utnyttja en fast lunchtid som flera andra yrken och såvida du inte polis själv så tror jag inte du har en aning om om poliserna på macken har rast eller inte.
vad gäller reklamfilmen du hänvisade till så ar den ju just vad du beskriver, en film och jag misstror starkt att den innehåller riktiga "övergödda" poliser utan snarare skådespelare, den kommentaren låter mer som om den kom från någon som sett för mycket tv.

vad gäller Gummihuset så tycker jag att efter ha läst tråden att affären är rätt genomförd, köparen har fått kompensation för sina skador och till och med blivit erbjuden fullt återköp.
Vad sedan gäller uthängningen på nätet med personuppgifter tycker jag är förkastligt om det nu är sant.
en sak är säkert är att oavsett hur affären är genomförd så tycker jag att handlaren skulle gå ut med en offentlig ursäkt för uthängningen.
sedan verkade ju inte fälgarna varit sämre än att han monterade dem och sålde sina gamla, får mig mer att tänka på att köoaren i det här fallet inte är intresserad av utbytesfälgar eller återköp utan helt enkelt ville ha billigare fälgar, isåfall borde väl han ha prutat innan köpet?
Vart står det att trådskaparen erhållit ersättning för de misshandlade fälgarna? Vad jag kan utläsa så har han EJ fått någon utlovad ersättning alls. (men jag kan ju ha missat detta?)
Användarvisningsbild
av Claes74
Red Dragon skrev:
Claes74 skrev:

Vart står det att trådskaparen erhållit ersättning för de misshandlade fälgarna? Vad jag kan utläsa så har han EJ fått någon utlovad ersättning alls. (men jag kan ju ha missat detta?)
Att han inte fått ersättning berodde ju på att gummihuset istället hävde köpet och detta berodde säkert på att han under tiden han dealade om detta med företaget så hängde han ut gummihuset på nätet för att på nytt levererat skavda fälgar och när företaget fick reda på detta så hävde de köpet för de inte ville göra affärer med honom/henne.
så ok FÅTT ERSÄTTNING var fel av mig ERBJUDEN ERSÄTTNING skulle jag skrivit i stället.

Som jag skrev tidigare så låter hans ovilja att bara skicka tillbaks hjulen och köpa något annat istället mer som om att han egentligen inte var så missnöjd utan hellre ville ha ersättning (mao billigare fälgar) och behålla än att returnera.
om jag hade blivit behandlad som han beskriver och vait lika missnöjd som han skriver så skulle jag
a: aldrig monterat fälgarna från början.
b: om jag nu gjort a så skulle jag fort som attan kpt nya på kredit nån annan stans och sedan när jag fått tillbaks pengar från förra affären betalt de nya fälgarna.

Båda allternativen är mycket enklare än att via nätet föra långa och uttröttande diskutioner om vem som har rätt till vad. han har ju blivit erbjuden pengarna tillbaks.

Som sagt så framhålls ju bara en sida i tråden och man skall nog vara ganska objektiv när det gäller sånt här "sila skitsnacket för att få fram fakta" tror jag det kallas på fackspråk, detta är ju givetvis upp till var och en att sila men som sagt, man skall nog ta sådana här historier med en nypa salt.
av Red Dragon
Jag tycker personligen att hela historien är hårresande, hade jag själv fått detta hemska bemötandet från Gummihuset, så vet i faan hur det hela slutat.
Dels så hade jag nog stämt dem p.g.a att de hängt ut kunduppgifterna på nätet..och som om detta inte vore illa nog, så inbjöd de dessutom samtliga forumdeltagare
att få utförlig privat information om köparen samt allt som skett i affären. Detta bemötande låter för mig som rena rama fantasier, men eftersom jag själv såg inlägget
så vet jag att Gummihuset sänkt sig själva till den låga nivån. Jag tycker verkligen synd om de stackare som råkar ut för Gummihusets mkt ovarsamma kundhantering.

Som det nämndes tidigare så talar ju även listan från ARN sitt tydliga språk. Får man som företagare mottaga flertalet anmälningar som går vidare hela vägen till ARN, så är det något som felar med kundbemötandet. En sund och frisk företagare löser twisterna med kunden på ett tidigt stadie, utan att behöva dra in ARN.
Användarvisningsbild
av Claes74
Red Dragon skrev:Jag tycker personligen att hela historien är hårresande, hade jag själv fått detta hemska bemötandet från Gummihuset, så vet i faan hur det hela slutat.
Dels så hade jag nog stämt dem p.g.a att de hängt ut kunduppgifterna på nätet..och som om detta inte vore illa nog, så inbjöd de dessutom samtliga forumdeltagare
att få utförlig privat information om köparen samt allt som skett i affären. Detta bemötande låter för mig som rena rama fantasier, men eftersom jag själv såg inlägget
så vet jag att Gummihuset sänkt sig själva till den låga nivån. Jag tycker verkligen synd om de stackare som råkar ut för Gummihusets mkt ovarsamma kundhantering.

Som det nämndes tidigare så talar ju även listan från ARN sitt tydliga språk. Får man som företagare mottaga flertalet anmälningar som går vidare hela vägen till ARN, så är det något som felar med kundbemötandet. En sund och frisk företagare löser twisterna med kunden på ett tidigt stadie, utan att behöva dra in ARN.
Ett sista inlägg i denna tråd: (hoppas jag)

Anmälningarna till ARN säger mer om kunderna än företaget, vad företaget gör med rekomendationerna från ARN är det som har betydelse för mig.
ARN finns ju just för tvister som parterna inte är överrens om.

Det viktigaste ( iaf för mig, detta är ju oxå upp till var och en) är om företaget följer ARN:s rekomendationer eller inte.
gör de inte det så är det en fråga om man skall handla där eftersom om man hamnar i en tvist så kanske det blir svårt att få rätt.

Återigen så har köparen blivit erbjuden ersättning och sedan oxå fullt återköp av produkten som köparen var missnöjd med.
detta förfarande talar om för mig att det förmodligen inte skulle vara några problem att komma överrens med företaget vid en ev. tvist.

Och nej jag jobbar inte för gummihuset och har heller aldrig handlat där men återigen, det är bara en sida av historien återspeglad här.

om man nu skall disskutera teorier om vad som har hänt så har jag en:
Tråden på autopower kanske stängdes just för att den innehöll personuppgifter på köparen och inte pga påtryckningar från gummihuset?
Person uppgifterna kan ha kommit från en anställd på gummihuset som blev sur och inte från ägaren och vad för represalier denne råkat ut för efter detta vet ingen.

Se där nu ha jag oxå skapar en teori om vad som hänt, nu får vi se om denna sprider sig lika fort på nätet.

skulle inte tro det eftersom människor tycker bättre om att disskutera orätter mot dem istället för det de själva gjort eller ställt till med, det tonas alltid ner i en debatt.
just därför behöver man två sidor i en historia för att sen sila skiten i båda historierna för att komma fram till saningen
av Red Dragon
Enl uppgift från tidigare trådar som jag själv tagit del utav, så är det Svenska Gummihuset egen VD som hängt ut sin kund med personuppgifter bl,a hos Autopower.
Sedan har det även framkommit att Svenska Gummihuset vägrat kunden utbyte av de skadade fälgarna trots löfte om detta? Även när ARN:s ombud kontaktade
Gummihuset, så totalvägrade de att byta ut den sista fälgen? Efter det att Konsumentombudsmannen ringde upp Gummihuset och VARNADE med vite, så tog de sig visst i kragen.
Vad som sedan hände vet jag inte, men det skulle förvåna mig om de kom fram till en godtagbar uppgörelse för kunden. Vad är det för vits med att byta ut tre av de misshandlade fälgarna
för att sedan vägra att byta ut den sista. Ren skär jävelskap? Och den enda som törs göra detta hos Gummihuset är ägaren själv samt tillika VD för företaget.

Jag tycker personligen att "Gummihuset" har skött denna s.k affär, så urbota dåligt att det rent av är löjeväckande. :-O)

Vad det sedan gäller nedstängandet av tråden hos Autopower, så var det EJ p.g.a kundens publicerade personuppgifter, dessa fanns endast synliga 5-10 minuter.
Nestängningen berodde nog snarare på den upptrissade lynchstämningen mot Gummihusets egen VD. Det var massivt riktad kritik samt en mkt otrevlig stämning.
Trots den massiva kritiken, så slog sig VD:n för bröstet och talade om hur "rakryggat" Gummihustet alltid agerar mot sina kunder?? (Rena rama skämtet) Efter detta
så inbjöd han samtliga forumdeltagare att genom att ringa eller besöka Svenska Gummihuset, så skulle de få reda på kundens personuppgifter igen, samt ALLT som
skett i affären. Då hänvisade moderatorn till lagen (PUL) men detta ignorerade Gummihusets VD.

Vad det sedan gäller listan hos ARN, så framkom det att flera anmälningar gällde något så urbota simpelt som fälgtillbehör? Vem faan drar in ARN i leken för några sketna spacers?
Bara detta visar ju tydliga tecken på den skeva kundinställningen, som tyvärr genomsyrar hela ledningen för Gummihuset. :-(O) Hellre jävlas än att hjälpa.. :-(O) :-(O) :-(O)
Användarvisningsbild
av Claes74
Red Dragon skrev:Enl uppgift från tidigare trådar som jag själv tagit del utav, så är det Svenska Gummihuset egen VD som hängt ut sin kund med personuppgifter bl,a hos Autopower.
Sedan har det även framkommit att Svenska Gummihuset vägrat kunden utbyte av de skadade fälgarna trots löfte om detta? Även när ARN:s ombud kontaktade
Gummihuset, så totalvägrade de att byta ut den sista fälgen? Efter det att Konsumentombudsmannen ringde upp Gummihuset och VARNADE med vite, så tog de sig visst i kragen.
Vad som sedan hände vet jag inte, men det skulle förvåna mig om de kom fram till en godtagbar uppgörelse för kunden. Vad är det för vits med att byta ut tre av de misshandlade fälgarna
för att sedan vägra att byta ut den sista. Ren skär jävelskap? Och den enda som törs göra detta hos Gummihuset är ägaren själv samt tillika VD för företaget.

Jag tycker personligen att "Gummihuset" har skött denna s.k affär, så urbota dåligt att det rent av är löjeväckande. :-O)

Vad det sedan gäller nedstängandet av tråden hos Autopower, så var det EJ p.g.a kundens publicerade personuppgifter, dessa fanns endast synliga 5-10 minuter.
Nestängningen berodde nog snarare på den upptrissade lynchstämningen mot Gummihusets egen VD. Det var massivt riktad kritik samt en mkt otrevlig stämning.
Trots den massiva kritiken, så slog sig VD:n för bröstet och talade om hur "rakryggat" Gummihustet alltid agerar mot sina kunder?? (Rena rama skämtet) Efter detta
så inbjöd han samtliga forumdeltagare att genom att ringa eller besöka Svenska Gummihuset, så skulle de få reda på kundens personuppgifter igen, samt ALLT som
skett i affären. Då hänvisade moderatorn till lagen (PUL) men detta ignorerade Gummihusets VD.

Vad det sedan gäller listan hos ARN, så framkom det att flera anmälningar gällde något så urbota simpelt som fälgtillbehör? Vem faan drar in ARN i leken för några sketna spacers?
Bara detta visar ju tydliga tecken på den skeva kundinställningen, som tyvärr genomsyrar hela ledningen för Gummihuset. :-(O) Hellre jävlas än att hjälpa.. :-(O) :-(O) :-(O)
Tycker det är kul med all "fakta" från brorsans kompis kusins halvbrors flickvän hörde att..........
Användarvisningsbild
av Varti
Angående Gummihuset i E-tuna,
jag beställde fälgar(Replica 18) förra veckan därifrån inga problem tog 3 dagar :) fina är dom oxå jag är nöjd 8)
Användarvisningsbild
av Claes74
Varti skrev:Angående Gummihuset i E-tuna,
jag beställde fälgar(Replica 18) förra veckan därifrån inga problem tog 3 dagar :) fina är dom oxå jag är nöjd 8)

Grattis, kul med lite förstahandsinformation. :D
Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]

CEM går ej att byta ut rakt av, måste […]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i b[…]

nä, det luktar os lång väg, .Jag s[…]