livdragon127 skrev:Jag klippte till på den bilen jag var och tittade på idag...
I och för sig hade skinnet i dörrsidorna hade släppt på denna med, men i övrigt såg den banne mig ny ut invändigt. Förutom rattkransen då som ju varit ljus en gång i tiden. Kanske kan man leta upp en sådan i svart läder på någon skrot?
I övrigt kändes bilen fin och välskött. Ett litet problem med vänster framdörr där dörrstoppen lossnat lite. En liten svets och allt är som det ska igen!
Nåväl... mer uppdatering kommer. Kan väl passa på att presentera mig själv och bilen på typ OT-tråden eller något sådant när den är hämtad!
Nu är jag på jakt efter en uppsättning fälgar till denna, med sommardäck, då det sitter friktionsdäck på, och det är de enda som medföljer.
I övrigt blir det toning av rutor och in med en hundbur! Någon som vet en bra tonare (kan det verkligen heta så?) i Skåne? Ska tona fram till B-stolpen så att hundarna får skugga och lugn och ro. Vill inte ha Solarplexius... hade det på V70N och var inte nöjd!
Så priset då... 57000 är vad jag betalar för denna som gått 19000 mil. Manuell, med delläder. Brunmetallic... Tycker själv att det var en rimlig affär (bilaffärer är ALDRIG bra affärer!)
Bilar är sparbössor, du bespara dina pengar till att användas till annat. :lol:
Ang dörrsidorna så finns en volvo skrot i jönköping " jönköpings bildemontering ab"
http://www.jb-bildemo.se/prislista_volvo.html.
de har enhetspriser på saker du skruvar bort själv(300 för en dörrsida o 500 för hel dörr bla). har du vägarna förbi nån gång så ta med lite skruvmejslar och gå en runda på gården.
Ang dörrsidor så tror jag att volvo hade ett litet lim problem några årsmodeller för 900 95 och upp har oxå problem med släpp i vinylen på sidorna.
Tyvärr så finns ju inget av självplockdelarna katalogiserade så man får ju åka på vinst eller förlust.
De har å andra sidan gott om vrak.