Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahumbug
Jo visserligen men det var det ju inte tal om... han var ju upprörd över att han blev frånåkt "rakt fram" i ett trafikljus. Vem har talat om att svänga? :D

Men visst, man kan ju konvertera en vanlig Volvo motor så den anpassas för kompressor om det ska va så... men det kostar ju lite flis.
Vridmomentet blir ju i alla fall stabilt över hela registret så det sackar ju inte direkt.
av *pettson*
dahumbug skrev:Jo visserligen men det var det ju inte tal om... han var ju upprörd över att han blev frånåkt "rakt fram" i ett trafikljus. Vem har talat om att svänga? :D

Men visst, man kan ju konvertera en vanlig Volvo motor så den anpassas för kompressor om det ska va så... men det kostar ju lite flis.
Vridmomentet blir ju i alla fall stabilt över hela registret så det sackar ju inte direkt.
ett mycket intressant projekt som är utfört av vår mästare Ronny Hilmersson.. Det är inte så BARA att göra en sån trevlig sak.. Inte om det ska göras ordentligt..
Kika in på hans sida och välj JETBÅT...
här är en länk till en film han har gjort om den..
http://www.hilmersson-racing.com/bilder ... remiar.mpg
här är mappningen..
http://racemovie.mine.nu/movies/hilmers ... ppning.mpg
Användarvisningsbild
av Henke850
Jag körde hem genom stan med en 960 3.0 utan avgassystem i somras och fick en BMW 3-serie kombi bredvid mig vid rödljusen på natten och jag åkte ifrån han så det stänkte om det. Han kom vid 140 och åkte ifrån mig men då var jag tvungen att svänga av ändå. Visst det var ju ingen värsting men bara känslan att åka ifrån någon nyrik stöddig pys i ny BMW med farsans gamla Volvo det var underbart :) Volvosexan lät helt brutalt när man varvade den.
av Mikael G
Jag blir hellre frånåkt av vilken bonntrimmad volvo som helst om jag får köra en ny M3 och jag skulle inte ens skämmas :) Jag skulle bara garva om dom stackarna som får harva omkring i nån gammal volvo och försöker hävda sig.

Det är ungefär lika stilfullt som att supa sig fullt på hembränt när man kan sitta och mysa med en fin whiskey eller ett årgångs vin.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Mikael G skrev:Jag blir hellre frånåkt av vilken bonntrimmad volvo som helst om jag får köra en ny M3 och jag skulle inte ens skämmas :) Jag skulle bara garva om dom stackarna som får harva omkring i nån gammal volvo och försöker hävda sig.

Det är ungefär lika stilfullt som att supa sig fullt på hembränt när man kan sitta och mysa med en fin whiskey eller ett årgångs vin.
Fast känslan av att göra saker snabbare/starkare/bättre för en i sammanhanget låg kostnad slår allt annat! Iaf för en smålänning ! :D :D
Användarvisningsbild
av Henke850
Ja jag håller absolut med kebabpizza. Det är ju kul när någon som tror att han är king of the road blir blåst av något så vanligt och "trist" som en gammal gammal Volvo. Det är lite som att kolla på en fotbollsmatch mellan Italien - Afganistan. Klart man skulle tycka det var askul om afganerna gjorde 1-0 efter 5 minuter. :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag håller med. Jag tycker att det är skitkul att hänga av nån "tuffing" i en "M3" (alltså typ 316 med M3-märke! :wink: ) när dom tror att dom är coolast i hela världen. Det är samma sak alltid också, jag drar upp till vägens hastighetsbegränsning sen sätter jag farthållaren. För fort kan alla köra! Sen efter nån halvminut så kommer den där BMWn och drar om mig i 160km/h :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
kan bara hålla med kebabpizza. Hur surt skulle det inte kännas om man har köpt en t e x Ferrari för en mille och blir blåst vid 1:a rödljuset av en sketen gammal svenson bil.
Användarvisningsbild
av sweken
Det blir jävligt svårt att köra ifrån denna BMW=Big Mexican Women..
av *pettson*
Mikael G skrev:Jag blir hellre frånåkt av vilken bonntrimmad volvo som helst om jag får köra en ny M3 och jag skulle inte ens skämmas :) Jag skulle bara garva om dom stackarna som får harva omkring i nån gammal volvo och försöker hävda sig.

Dricker du orent finkelbrännvin när det finns renat?.. :shock:

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]