- Idag, 17:25
Jag räknade med att detta var "last time buy", kanske sista chansen att få ett nytt. Siktar ju kallt på att kunna åka minst 33k till med denna bil och den måste vara 100% pålitlig.
Men ta gärna till lite extra marginal. I mitt fall hade tändningen varit av hela natten innan jag kopplade bort batteriet, blev många strömlösa timmar totalt ju
ESD kan vara klokt att förebygga när man pluggar ur kontakten ur squiben på airbagen. Se till att ta i något chassie-anslutet (alltså jordat till bilen) objekt innan du pillar på kontakten.
Autoliv-märkta grejer, jag har jobbat på autoliv och just esd i hanteringen diskuterades som riskfaktor där. Ta inte med katten ut i garaget, låt bli att klappa den iallafall
Allvarligt talat, esd blir vanligen som värst kalla vinterdagar när luften är extremt torr. Varma regniga dagar finns inte problemet.
Att lösa ESD-problem har faktiskt varit mitt levebröd det senaste året, inte så dumt att få in lite stålar. Ett jobb med inbyggd spänning
Svanis skrev: ↑Idag, 17:11 Dessa tändningslås är slutsålda väl, har du haft ett liggandes som bra att ha?Nej det gick fint att beställa för några veckor sedan. Volvo bygger cylindern så att de gamla nycklarna passar och man slipper därigenom trassla med att koda in ny immobilizer-transponder. Men nytt lås blir förstås inte billigt
Svanis skrev: ↑Idag, 17:11 Hur gör du airbag-borttagningen?Jag kopplade bort batteriet och väntade typ 10 minuter, det ska räcka för att skicka styrenheten in i djupsömn, helt omedveten om vad som händer utanför..
Jag själv planerar rattbyte, tänkte lossa batteripolen över natten och hantera airbagen med ESD-armband anslutet till kaross-jord.
Men ta gärna till lite extra marginal. I mitt fall hade tändningen varit av hela natten innan jag kopplade bort batteriet, blev många strömlösa timmar totalt ju ESD kan vara klokt att förebygga när man pluggar ur kontakten ur squiben på airbagen. Se till att ta i något chassie-anslutet (alltså jordat till bilen) objekt innan du pillar på kontakten.
Autoliv-märkta grejer, jag har jobbat på autoliv och just esd i hanteringen diskuterades som riskfaktor där. Ta inte med katten ut i garaget, låt bli att klappa den iallafall

Att lösa ESD-problem har faktiskt varit mitt levebröd det senaste året, inte så dumt att få in lite stålar. Ett jobb med inbyggd spänning
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 670000 km, klarar den inte 1 000 000 blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Borde byta tätning på oljepumpen, en drivaxeltätning och yttre drivknutsdamasker. Lämpligt vårpyssel
Borde byta tätning på oljepumpen, en drivaxeltätning och yttre drivknutsdamasker. Lämpligt vårpyssel
- By glenn30