Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av -94 9000 2,3T cse
ketto skrev:Killen som kollade på min vinkelväxel sa att mörkertalet är stort när de gäller den gamla AWD:en! Många som tror att dom har 4-krafs men i själva verket bara FWD!
Märks väl på vintern om inte annat!

Men ja ska byta på min iaf! Ska bara montera ihop allting och se om de verkligen är viscon som är dålig och inte slutväxeln!

De visar sig!

Återkommer om de i min egna tråd...
Alternativt så tror man (jag) :oops: att den är ur funktion då det funkar så klent på vintern, jag lämnar in bilen utan att verkstaden hittar nått fel men med beskedet att "lita inte på allhjulsdriften, ni kan ligga i diket innan viscon hunnit koppla ihop". Jaha... Tack, men då vet jag inte riktigt vad vi betalade för när vi köpte våra XC:s.

Mvh
Användarvisningsbild
av ketto
Min funkar defintivt inte iaf! Stod bara och rassalde i vintras så trasig är den!
Användarvisningsbild
av camaro69
Frigge.

Vill inte förringa dina kunskaper, men som du märker så är det fler än jag som har negativa erfarenheter av viscon.

Är förbaskat nöjd med min Haldex, än så länge, är väl bäst att tillägga.

:D
av -94 9000 2,3T cse
camaro69 skrev: Är förbaskat nöjd med min Haldex, än så länge, är väl bäst att tillägga.

:D
(RO) Ja, det är ett kvalitélyft med Haldex som heter duga, även på våra bilar.

Mvh
Svårlösta vibrationer

Man önskar ju att det fanns företag som […]

Jag kommer inte ihåg exakt, men har för[…]

Låg volym på backvarning

Fick du någon ordning på detta. Jag up[…]

Släpper vatten

Det kan vara vad som helst, det bästa är[…]