- tor 18 maj 2017, 19:22
#1173792
Jag har testat att byta ut kablarna, rotor och lock ett par gånger, nya stift sitter monterat numera och felet kvarstår, känns som felet inte ligger här.
Känns lite som om den stänger tändningen för ett ögonblick, suttit och studerat elscheman för att se om man kan koppla batteriplus för att komma runt systemet, bara för att testa.
Nej ingen live-data, vad ska man använda till det?
Edit: 31b på bränslerelät visar 3,3V om man slår på tändningen, känns ju spontant lite lite men vet inte vart det kommer ifrån än (15 visar 11,89V).
Edit2: 31b visar 3,3V med avstängd motor/tändning på, 5,9-6,1V när motorn är igång (bryggad koppling till pumpen).
Verkar ju lite lite, men om det spelar någon roll vet jag inte!?
Rent spontant så känns det som att det någonstans ligger och "flimrar" när det gäller strömtillförsel, känns rätt med tanke på symptomen i alla fall!
Edit3: Med locket av på relät så visar 31b 7,6V med tändning på och 4,3V när motorn startas.
Jag blir inte klok på hur det fungerar kan jag säga!
31b ger signal från styrboxen i alla fall, men hur denna signal ska se ut vete tusan!?
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net