Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzan
sssljo skrev:Lite blygsamt, så kommer jag med en fråga så här efter rekommendationen om skruvat.se och reservskalet. Eftersom jag inte har provat just den reservdelen, kan du rekommendera den i passform och funktion? Du behöver inte kommentera fraktkostnaden. Kort och gott, funkar den?
Fungerar perfekt, minst lika bra passform som på originalskalet.
Klickar till som det ska när skalen är låsta mot varandra.

Gummitätningen tar du med dig från gamla dosan.
Rekommenderas varmt.
Användarvisningsbild
av Davidalb
Jag har ännu inte hämtat ut mitt paket...jag är nämligen lite justerad i en axel efter lite äventyr ute på isen...Förhoppningsvis blir det i kväll jag hämtar ut paketet. Jag återkommer förhoppningsvis under morgondagen med kommentarer om larmdosan och passform
Larzan skrev:
sssljo skrev:Lite blygsamt, så kommer jag med en fråga så här efter rekommendationen om skruvat.se och reservskalet. Eftersom jag inte har provat just den reservdelen, kan du rekommendera den i passform och funktion? Du behöver inte kommentera fraktkostnaden. Kort och gott, funkar den?
Fungerar perfekt, minst lika bra passform som på originalskalet.
Klickar till som det ska när skalen är låsta mot varandra.

Gummitätningen tar du med dig från gamla dosan.
Rekommenderas varmt.
Jag håller med! När det gäller firman, skruvat.se, så kommer jag att kolla där i första hand för att hitta reservdelar framöver. En intressant firma. Paketet kom fram snabbt. När det gäller dosan så är passformen precis lika bra som orginalet. Funkar hur bra som helst. Kan starkt rekommenderas. Det som ligger på minus är att frakten för detta lilla paket är så högt som 100:-
Användarvisningsbild
av Brainy
Larzan skrev:Hade velat lägga upp bilder på passningen/bytet men hittar ingen ladda upp knapp.
Måste bilderna länkas?
Japp, http://www.tinypic.com brukar jag använda. Enkelt då jag kan ställa in den att själv komprimera fotot till max tillåten storlek på forumet (800x600).
Blir det problem så kan du maila fotona till mig på daen8 [snabela] hotmail.com

mvh
Anders
av Larzan
Gör ett försök på att lägga upp bilder via länkning, hoppas det fungerar och att ni ser. Dock taget med en taskig mobilkamera.

Knappt använd nyckel, väl använd nyckel trasig dosa och nya dosa.
Speciell Volvosjuka med dosor och nycklar eller ?
Bild

Dela dosan och ta ur försiktigt allt och sätt på plats gamla knappsatsen i nya skalet.
Bild

Följt av elektronikdelen, var försiktig.
Bild

Se till att tätningen sitter på plats och knäpp, snäpp igen delarna
Bild

Gammal knappsats i nytt skal.
Bild

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]