- fre 20 jan 2017, 20:21
#1142496
DayDreamer skrev:Ur med tändstiften och i med en skvätt olja ryck ur kontakterna till spridarna och kör på startmotorn tills du hör att du får tillbaka kompet. Tänk på att inte köra för länge på startmotorn för då pajar du den också. När du hör att den låter normalt under startförsök så sätter du tillbaka spridarkontakterna och bilen ska då starta. Men kolla när du har ur tändstiften först ifall du får någon gnista på stiften, får du inte det så är det ingen ide att du häller i någon olja i cylindern utan du får då felsöka vidare, förmodligen kamaxelgivaren eller vevaxelgivaren som gett upp då.Tack för alla tips och råd DayDreamer. Ska testa detta imorgon när jag orkat kliva upp. Börjar faktiskt kännas som att det kan vara kamaxelgivaren eller vevaxelgivaren.. Men vi får väl se vad man kan komma fram till efter mera felsökning :))
Edit: Innan du börjar med det som jag skrev, börja med att rycka kontakten till LMM (luftmassemätaren) och se ifall bilen går i gång då :D Går den igång då så har du antingen en paj LMM eller ett grovt läckage på insugsidan någon stans.