- mån 22 aug 2016, 23:22
Halloj! Tillbaka efter semestern! Men inte mycket har blivit gjort på bilen. Men idag efter jobbet så tänkte jag att jag går ut och provar starta den bara för att se om den har ändrat sig i sitt beteende. Till min förvåning så är batteriet helt urladdat. Mäter med multimeter och den visar 2.28volt ?:-/ Stoppar i laddaren och märker att denna lilla pryl börjar vibrera/durra:

Den kallas för tomgångsstabilisator vad jag har läst mig till! Har en till utav denna dock enbart elektronik delen men ska prova att byta denna imorgon. Kände även att styrboxen var något ljummen. Detta känns inte som att det är fullt normalt utan att det är någonform utav elfel. Känns som att det är läge att ragga tag i någon som kan undersöka boxen!
Efter jobbet imorgon ska jag iallafall göra följande:
Prova byta tomgångsstabilisator
Prova låna ett batteri utav min 850 och se om felsymptomen ändras.
Ska även kolla med en av morsans polare om jag kan låna hennes gasspjäll och prova med. Dock så har hon en v70n -03 Men samma motor b5244s2 Så detta bör la vara kompatibelt? Ska vara det iallafall vad jag läst mig till. Eller är det olika styrsystem eller något årsmodellerna emellan?
Mvh Torgny

Den kallas för tomgångsstabilisator vad jag har läst mig till! Har en till utav denna dock enbart elektronik delen men ska prova att byta denna imorgon. Kände även att styrboxen var något ljummen. Detta känns inte som att det är fullt normalt utan att det är någonform utav elfel. Känns som att det är läge att ragga tag i någon som kan undersöka boxen!
Efter jobbet imorgon ska jag iallafall göra följande:
Prova byta tomgångsstabilisator
Prova låna ett batteri utav min 850 och se om felsymptomen ändras.
Ska även kolla med en av morsans polare om jag kan låna hennes gasspjäll och prova med. Dock så har hon en v70n -03 Men samma motor b5244s2 Så detta bör la vara kompatibelt? Ska vara det iallafall vad jag läst mig till. Eller är det olika styrsystem eller något årsmodellerna emellan?
Mvh Torgny