Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
Du har förvisso inte skrivit det, men har du AWD?
Då är det stödlagret med bussning, till kardanstången.

Bakre, främre bakvagnsbussningarna missar många. Dunkar ganska bra, men inte rytmiskt, utan sporadiskt.

Handbromsback, som är åt HE, i bakre bromsskivan?
Ändrar ljuset karraktär, om du drar försiktigt i handbromsen, och kör iväg?

Dra inte i den i farten. Då kan du kvadda allt där inne.....
av Martink666
Låter som inre drivknut. Haft det felet på min V70 på båda sidor, låter vid acceleration pch slutar med att de låter konstant tillslut.

Mvh
av kent h
Har inte fått upp bilen på pallbockar än för sonen hamnade på sjukhus och det blev en svår blindtarmsoperation och 9 dagar kvar.. :(
snurrade på höger fram igår och redan då kunde jag höra ett knäppande smällande ljud.
svårt att höra varit ifrån det kommer.
ihelgen ska jag under och lyssna när bilen är igång.. undrar om det inte är nya drivknuten iallafall ?? eller stödlagret
av MickeM
kent h skrev:Har inte fått upp bilen på pallbockar än för sonen hamnade på sjukhus och det blev en svår blindtarmsoperation och 9 dagar kvar.. :(
snurrade på höger fram igår och redan då kunde jag höra ett knäppande smällande ljud.
svårt att höra varit ifrån det kommer.
ihelgen ska jag under och lyssna när bilen är igång.. undrar om det inte är nya drivknuten iallafall ?? eller stödlagret
På högersidan kan det vara:
Någon av drivknutarna.
Stödlagret för drivaxeln på motorn.
Hjullagret.
Nått skräp fast i bromsen.
av kent h
I söndags test körde jag efter att bilen inte har körts någonting på ca två veckor. Tyckte att det lät mycket mer nu..
av kent h
Har varit under idag och kollat. det är stödlagret som är helt slut.
är det ett standard lager eller är det någon special storlek ???
någon som har mått på lagret.. blir till att lämna in till siltbergs smide här på Hemse.
dom borde ha ett lager eller kunna ta hem ett..
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det var det jag misstänkte efter att ha titta[…]

Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]