Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Enda jag märker på min bil när batteriet behöver laddas är att startmotorn går lite lite lite segare i början, och går kanske ett halvt varv extra. Men det är så liten skillnad att någon utomstående inte ens skulle märka det :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:Enda jag märker på min bil när batteriet behöver laddas är att startmotorn går lite lite lite segare i början, och går kanske ett halvt varv extra. Men det är så liten skillnad att någon utomstående inte ens skulle märka det :P
Ja jag var nog lite otydlig när jag skrev förut kanske men det första jag märker är som du säger att startmotorn får gå lite längre samt att den är lite trögare, Det absolut sista steget innan batteriet blir för urladdat så att inte startmotorn orkar dra så tänds ETS-lampan efter man startat bilen och man kan endast gasa upp till 2000rpm.
av TrickS
På min hostade den igång men dog rätt snart och sen var det bara startmotorn som gnuggade o inget mer. Rengöring med elektronikspray på både nyckel och i tändningslås löste det hela. Nycklar i fickor ställer till det en hel del...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Wolfbbq skrev:
DayDreamer skrev:Det är helt andra system på S/V70

Har du bild på elschema..??
s/v 70
Vad är det för elschema du söker till??
244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]

C30 D2 Bult till remskiva gått av

Grattis! Du kommer visare ur denna upplevelsen &au[…]

ECM innehåller termineringmotståndet f[…]