- tor 09 jun 2016, 19:57
#1084239
Jaha, hämtade min nya C-ring
Den såg inte alls ut som den förra, utan plattare och bredare , precis som jag mindes den inre såg ut. (På V70 I, jaf)
Jag ifrågasätter detta till henne i kassan, (som tog min telefonbeställning igår) som givetvis inte heller begriper.
Hon kollar då mitt förra köp, och det är SAMMA NUMMER, som jag köpt nu.
Vad i helv.....?
Hon ropar till sig en kollega, och det är samma man jag köpte förra ringen av.
-Nej nej, du fick en överbliven som låg på hyllan förra gången. Den finns ju inte i systemet, så jag prissatte den efter den inre. Dom säljs inte lösa egentligen, säger han.
Snällt av honom, men faaaan också! Jag som trodde....
Så var det med det.
Jag mätte givetvis den inre ringen där på disken. (Jag köpte inte ringen)
Den var ( ca ) 2,5mm bred, 1,7mm tjock, 27mm/diameter. (Reservation för minnesfel)
Dvs bredare och lite mindre diameter än den "riktiga", så den funkar kaaaaaaanske, (eftersom orginalet känns för stor i diameter vid montaget)
OM den nu skulle gå i spåret på bredden på själva axeln, vilket jag inte alls är så säker på.
Om jag redan ägde en sådan ring, och stod med grejerna isär, utan rätt ring, så skulle jag testa, men inte rusa och köpa en för 80 spänn.
För dåliga odds.
Nu hoppas vi på Autoexperten och/eller din järnhandel.
Hittas en leverantör, så ska det basuneras ut på detta forum!
Den såg inte alls ut som den förra, utan plattare och bredare , precis som jag mindes den inre såg ut. (På V70 I, jaf)
Jag ifrågasätter detta till henne i kassan, (som tog min telefonbeställning igår) som givetvis inte heller begriper.
Hon kollar då mitt förra köp, och det är SAMMA NUMMER, som jag köpt nu.
Vad i helv.....?
Hon ropar till sig en kollega, och det är samma man jag köpte förra ringen av.
-Nej nej, du fick en överbliven som låg på hyllan förra gången. Den finns ju inte i systemet, så jag prissatte den efter den inre. Dom säljs inte lösa egentligen, säger han.
Snällt av honom, men faaaan också! Jag som trodde....
Så var det med det.
Jag mätte givetvis den inre ringen där på disken. (Jag köpte inte ringen)
Den var ( ca ) 2,5mm bred, 1,7mm tjock, 27mm/diameter. (Reservation för minnesfel)
Dvs bredare och lite mindre diameter än den "riktiga", så den funkar kaaaaaaanske, (eftersom orginalet känns för stor i diameter vid montaget)
OM den nu skulle gå i spåret på bredden på själva axeln, vilket jag inte alls är så säker på.
Om jag redan ägde en sådan ring, och stod med grejerna isär, utan rätt ring, så skulle jag testa, men inte rusa och köpa en för 80 spänn.
För dåliga odds.
Nu hoppas vi på Autoexperten och/eller din järnhandel.
Hittas en leverantör, så ska det basuneras ut på detta forum!
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.