Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:
DayDreamer skrev:Förgasarmotorer/förknasarmotorerna är ju sugmotorer
Inte om dom är överladdade :mrgreen:
Dom är inte underladdade istället då :wink: skulle skriva att dom även finns som överladdade men det verkar som jag glömde det :o
av DizzusBoy
åååå så bra det gick då inte...... kolla på youtube "Volvo 850 som går sencur apbur" e på 40 sec å upplägaren heter thcmaster.
Och det kom rök ur olje stickan
Användarvisningsbild
av DayDreamer
DizzusBoy skrev:åååå så bra det gick då inte...... kolla på youtube "Volvo 850 som går sencur apbur" e på 40 sec å upplägaren heter thcmaster.
Och det kom rök ur olje stickan
Länka youtube länken hit istället :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Försökte att söka på det där på youtube men jag fick aldrig upp något klipp om det, så en länk hit vore kanon :D
av DizzusBoy
sen vet ja att de e nåt med fördelaren men vet inte hur ja kommer åt den sista skruven som sitter på undersidan, sitter nån jävla metal bygel eller liknande som gör att jag kommer åt den irriterande saken grrrr
Användarvisningsbild
av DayDreamer
DizzusBoy skrev:sen vet ja att de e nåt med fördelaren men vet inte hur ja kommer åt den sista skruven som sitter på undersidan, sitter nån jävla metal bygel eller liknande som gör att jag kommer åt den irriterande saken grrrr
Så metallbygeln gör så att du kommer åt den? ?:-/ :P

Slangen såg rätt så skitig ut på filmen, har du lossat slangen vid gasspjället och kollat så att det inte är spjället som har bäckat igen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
För att lossa sista skruven på fördelaren tar man en förlängare, eller lång mejsel. Lite småsvårt att pricka rätt, men är inga större problem.
Nå metallclips finns det inte där, har du det så är det någon som varit och pillat där dom inte ska vara och pilla, och då är det omöjligt för oss att svara hur du ska komma åt den, mer än att ta bort det felsatta metallclippet.

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]