Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Okej... Haft bilen på tomgång och sprejat startgas runt slängklämmor utan förändring i motorns gång.

En luftslang, den grövre från tomgångsmotorn till spjällhusets tryckslang, satt inte åt speciellt hårt i tomgångsmotorn. Bytte klämma. Har lossat minuskabeln på batteriet nu och alla kontakterna (LMM, Spjällhus och tomgångsmotor). Ska se efter maten om det blivit nå bättre ifall den kanske kalibrerar om!
Hej på er, igen!

Bilen går riktigt bra, inget strul med tomgången.
Har nollat felkoderna (vilka bara visade ett gammalt fel från ett kärvat bromsok).
Har kört mer än 20 mil utan att lampan slocknat. Inga felkoder uppstår.

Har testat ha av både minus och plus på batteriet någon timme, lampan är ändå kvar.

Min nästa chansning är att åka på Biltema imorgon och inhandla en ny lamdasond. Låter det vettigt, eller har ni något annat förslag på vad jag bör testa före?
Utan felkoder så är det svårt att veta. Lampan ska slockna när bilen har varit strömlös i ungefär 30minuter och eftersom att du säger att den inte slocknar så tror jag mer på att det är ett fel som får lampan att tända sig direkt du vrider på tändningen eller precis då bilen startar. Fel som kan trigga lampan direkt är insprutarna men då ska även bilen gå dåligt, motortempgivaren även då går bilen dåligt, kamaxelgivaren bilen brukar vara svårstartad då men den går ändå ok, Knackgivarna kan nog också tända lampan direkt plus säkert en massa annat. Utan felkoder så kan vi bara gissa vilt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Stämmer bra det! Beställde allt sjä[…]