- sön 20 mar 2016, 16:15
På biltema kostar skivorna 518kr men dessvärre inget pris på bromsbelägg. Säg att det hade varit 1000kr ialf. Vad anser du personligen?
Och lycka till med besiktningen, någon av oss borde ha tur ialf haha
Lucif3r skrev:Ja som sagt, man byter alltid axelvis när det gäller bromsar, däck, dämpare och allt övrigt som har med väghållningen att göra.Ok jo det kan jag tänka mig haha. Bästa är nog att alltid byta allt parvis, annars är ju risken att andra sidan slits ut snabbare och då blir det ju bara obalans hela tiden. Ok men då snackar vi biltemas priser? Jämförde mekonomen med biltema. Köper jag bromsskivor med betyget "bäst" så hamnar jag på 1030kr då det ingår två skivor som du nämnde. Plus bromsbelägg till båda sidorna 2x215kr. Så jag hamnar på ca 1500kr
Har man TUR kan man klara sig att t ex bara byta ett ok, som jag hade... Hade inte pengar för att köpa 2 ok, och stod där med en bil med bara 3 ok och halv panik :roll: Men jag hade som sagt tur, det nya och gamla oket ligger exakt jämnt i bromsverkan enl. bes(2 år i rad, får se nu på nästa bes. i maj hur det ser ut) :)
Men ja, byt alltid axel-vis så långt det är möjligt. Bakskivorna brukar säljas parvis, och bromsbelägg säljs axelvis. Bakbromsarna är f.ö. löjligt billiga, tror inte jag gav ens 500kr för 2 skivor, belägg och monteringssats(<- glöm inte denna). Handbromsbackarna kostar väl 100-150kr extra eller något sånt.
På biltema kostar skivorna 518kr men dessvärre inget pris på bromsbelägg. Säg att det hade varit 1000kr ialf. Vad anser du personligen?
Och lycka till med besiktningen, någon av oss borde ha tur ialf haha