Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stationwagon
Tänkte bara skriva att drivaxlarna funkar kanon! Bara att montera dit, tuta och köra... :D
Den vänstra drivaxeln kom även med låsring så det var heller inga problem.

(artikelnr: VO-110A, VO-210A) för den som undrar...
av Fritzell
Hej!
Jag ska be om att få korrigera mitt tidigare inlägg ang. tätningsringen mellan yttre knut och navet.
Jag åkte på att byta lager i förra veckan och då ringde jag volvo igen och ställde dom mot väggen. Helt plötsligt var det inte alls något problem att få tag i denna tätningsring för 30kr dessutom.
Självklart ska man ha dit en ny det är ju inte så ofta man har ur drivaxeln lixom.
Kan ta fram art.nr på den om det är av intresse, sparade kvittot.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Mysko det där med ringen Är den gjord av plast eller? För på min bil såg det ut som att den hade rostat bort trodde inte att plast rostade.
av Fritzell
Den gamla orginalringen var nog av gummi men den nya va helt klart av nån typ av stelare plast.
Låter inte som den kan rosta nej . Det kan inte vara rost från abs/knuten/navet då??
av Fritzell
Skumt. Hat du haft ur axeln någon gång och kollat då?
För jag märkte att när man fått in knutens axel hela vägen in i navet så bulten drar ser man i princip inte tätningsringen, särskilt inte på min nu när den var helt ny. Möjligen om man har en extremt bra ficklampa och vet precis vad man ska titta efter.. men för att kunna bedöma skicket på den måste axeln ur..
Min gamla var jubi extremt dåligt skick. Kändes bra att få dit en ny med det nya lagret.
Sen hur avgörande funktion den har kan man ju fråga sig..

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]