Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Har chassIT svarta dämpare med röda 60/40 fjädrar. Tycker den inte alls är stötig men bra mycket vassare i väghållningen mot original gungandet.
225 35 18 på 8,5x18 ET 43. Sen beror det på däckfabrikat oxå om däcken är rundade eller mera fyrkantiga....
Bak går fritt efter tagit bort lite på kanten till innerskärmen. Fram tar i lite vid fulla ratt utstag men inte nött hål på skärmen ännu :D
Om det inte tar i är det inte tillräckligt brett 8) :lol:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Nexus skrev:Har chassIT svarta dämpare med röda 60/40 fjädrar. Tycker den inte alls är stötig men bra mycket vassare i väghållningen mot original gungandet.
225 35 18 på 8,5x18 ET 43. Sen beror det på däckfabrikat oxå om däcken är rundade eller mera fyrkantiga....
Bak går fritt efter tagit bort lite på kanten till innerskärmen. Fram tar i lite vid fulla ratt utstag men inte nött hål på skärmen ännu :D
Om det inte tar i är det inte tillräckligt brett 8) :lol:
Jag hade chassits 60/40 sänkning med de svarta dämparna (Lip Mesa, "det mjukare alternativet") först och det var dessa dämparna som slog igenom och började läcka för mig. De är väl att betrakta som en original gasdämpare.
De jag har nu heter väl GM nåt... De är bra mycket styvare men fortfarande behagliga att åka med, dom är dessutom 40mm kortare än de andra dämparna så dom är bättre anpassade för 60mm sänkning fram.
av pierre71
White skrev:När vi nu snackar dämpare... Snåla INTE in på ordentliga dämpare! Blir så stor skillnad på både väggrepp och vägkänsla med rejäla doningar. Har kört med både billiga
och dyrare dämpare och skillnaden är som natt och dag!
Bilstein B6 skulle det vara ett bra val till 60/40 sänkning?
Användarvisningsbild
av Hilmer
pierre71 skrev:Är det någon som vet vad det är för skillnad på G&M chassisats röda och dom blåa fjädrarna.
Om jag får gissa så handlar det bara om olika leverantörer.
De gula dämparna som följer med i chassisatsen är mycket bra, kört själv 13 000mil med dessa och är väldigt nöjd både vad det gäller komfort, känsla och väghållning.
Användarvisningsbild
av White
pierre71 skrev:
White skrev:När vi nu snackar dämpare... Snåla INTE in på ordentliga dämpare! Blir så stor skillnad på både väggrepp och vägkänsla med rejäla doningar. Har kört med både billiga
och dyrare dämpare och skillnaden är som natt och dag!
Bilstein B6 skulle det vara ett bra val till 60/40 sänkning?
Jag hade valt B8 Sprint om dom finns till din. Dom är samma dämpare som B6 Sport fast kortade så dom matchar sänkningen.
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]