Jajamän så dom stiften ska vara ok ändå då, jaha... hela tiden tillbaka till ruta 1

Finns ju inga papper, kvitton eller nånting i bilen heller så man vet ju inte vad som är gjort på bilen tidigare.
Jag hatar att åka i bilar som inte går som dom ska... Saknar 940n jag hade förut.
Ska se om jag kan ta en skärmdump på telefon så får ni se lambda kurvan, jag tycker inte den ser ut att vara som den ska, sen glömmer jag alltid bort om det är hög eller låg volt som är mager resp. fet blandning.
Läste nån tråd där nån hade nåt liknande problem och dom bytte termostat och tempgivare, men min temp mätare visar helt OK (kl 3) och enligt data värdena i Torque så ligger den på ca82-88grader vid körning och varm motor så jag tycker inte att problemet ligger där heller.
jag provade ju även en annan beg LMM och rengjorde den på jobbet med LMM rengörings spray men den går likadant med båda mätarna, ingen skillnad så jag tror inte problemet ligger där.
Dom felen som är på motorn just nu som jag vet om är att VV skulle behövas göras ren och att luftpumpen inte fungerar, den sätter felkod på den vid långvarig tomgångs körning men vad jag har förstått så ska ingen av dessa orsaka såna motorstörningar som jag har.
Om nån slang till VV skulle ha spruckit/lossnat eller dylikt, skulle inte bilen ha gått konstigt på tomgången då? har dock inte provat startgas metoden på den än.