Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, större delar såsom skärmar, inredning osv blir oftasts billigare att hämta själv... Men smådetaljer, t ex en knappjäkel :P, är oftasts billigare att få skickat - om man inte bor inom 2mils räckhåll från skroten då(grovt räknat skulle det kosta typ 50spänn att hämta själv, så mycket ska inte frakten gå på)... :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Vad bra då blev det bra förklarat :). Vet inte om jag skrev det men jag gav 150kr för knapp kablage och magnetventilen men då hade jag ändå ungefär 4 mil att åka till skroten. Efter som jag har skannat av varenda skrot här och ingen hade någon knapp så chansade jag på en skrot med självplock och det vart en väldigt bra chansning för jag hittade allt jag skulle ha.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Hej!

Vad har ni för tips om själva monteringen? Bara skruva självborrande skruv genom balken eller? Det följde inte med någon bruksanvisning med rampen, men på lådan står det att man skruvar eller popnitar fast den bakom reg-plåten.
Tänkte göra bägge två sakerna så att det blir stadigt och bra. Det finns gott om hål på den så det ska inte vara några problem att få fast den.

Tänkte bara höra hur ni har löst det. :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har ingen aning om vad som är bäst mina extraljus satt redan på bilen när jag köpte den :roll:. Men på min så tror jag dom har dragit i någon typ av insatsgänga hade bort extraljus hållaren men har redan glömt bort hur dom hade gjort det men däremot är jag säker på att det inte var självborrande skruv på min.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Har ingen aning om vad som är bäst mina extraljus satt redan på bilen när jag köpte den :roll:. Men på min så tror jag dom har dragit i någon typ av insatsgänga hade bort extraljus hållaren men har redan glömt bort hur dom hade gjort det men däremot är jag säker på att det inte var självborrande skruv på min.
Ok, då har du nog original hållaren från Volvo.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... %29%201999
Låter som mycket jobb om jag ska göra som original... :roll:

Lucif3r skrev:Ska man sätta den vid nummerplåten behöver man skapligt långa bultar för att komma igenom frigoliten innan man når balken.
Ja, enligt monteringsanvisningen ovan så ligger balken ca 52cm innanför höljet. Funderade ett tag lite granna på att plocka bort stötfångaren och sätta fast långa vagnsbult på insidan, men det blir ett jäkla jobb med det med tror jag. :|

Fast det hade varit mycket hållbart med riktig bult och mutter!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är nog någon speciallösning dom har gjort på min bil för hållaren ser ut att vara en universal typ eller hur var det nu igen (S) ska inte säga för mycket får ta och kika på det imorgon hur det ser ut.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Hej på er!

Har inte kommit över att montera mitt extraljus än. Mest på grund av brist på tid. :???: Jag har funderat lite på det här med knapp till extraljuset. Har som sagt var inte hittat någon sådan eller kablage på bildelsbasen.

Nu är frågan om jag kan använda en likadan knapp från en 850 i min bil? Det finns det ett par på bildelsbasen och jag tycker dom ser ut som den på DayDreamers bild. Är det rätt storlek på knappen?

Sen undrar jag om jag kan koppla in den såhär om jag inte har kablaget? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=195401
Nu är det ju en 940 som han ska koppla in på, så min misstanke är att min nyare bil med en massa elektronik är besvärligare. :roll:

Vad tror ni?

Detta låter precis som en V50 jag felsö[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Hej, Jag behöver forumets hjälp. Jag f&[…]

Hej! Vi håller på att byta den nedre s[…]

Tack för all uppmärksamhet och kunskap i[…]