Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är motorbussningen och styrleden bytt och ljudet har inte uppvisat sig än iallafall efter ett par mils körning vilket är väldigt skönt.
Nu till det tråkiga.
Det verkar som den nya motorbussningen i poly överför betydligt mer motorljud in i chassit, kan det vara så?
Motorn låter nu betydligt högre, värst är det på låga varvtal, tex när jag skulle parkeravi morse och fick backa fram och tillbaka en del. Lät som man monterat turbo eller bytt till sportavgas...

Nu har den väl kanske varit onormal "tyst" eftersom den gamla bussningen var helt borta, men kag tycker ändå den låter lite "för" mycket. Vilket känns lite trist. Hade kanske varit bättre o ta den klassiska modellen i gummi... Det var ju trots allt en tyst bil jag ville ha..
Ja, motorn sitter ju stummare nu, så det är väl rätt självklart att motorljud och ev. vibrationer överförs i karossen än om man har skumgummi-bussningar.

Jag tyckte väl iofs inte det blev någon skillnad när jag böt mitt.
Byter du även det övre stora till poly därimot så blir det en rätt markant skillnad, fast jag tycker det bara är possetivt :-)-)
Jag monterade ett fäste med poly i bara den stora delen och jag minns inte att jag reagerade på mer motorljud men jag fick ett jäkla skramlande i från min instrumentbräda vid start från stillastående så jag bytte tillbaka till gummibussning igen. Nu kan det ju vara något med instrumentbrädan som är knas i min bil men det är tyst med gummibussning iaf. Har en punkt på todo-listan att plocka ner instrumentbrädan och se om något sitter löst och montera lite stoppning så det sitter stumt.
Det finns väldigt mycket som kan skrammla under brädan. Kan t om vara så enkelt att någon skruv inte är åtdragen/skruvat upp sig.
1 sak(2 egentligen) som kan skrammla är hakarna som håller fast instrumenthuset, speciellt om plasten har spruckit lite vilket verkar vara standard...
Men det är väl bara att ta bort brädan, det tar knappa 5min, 10 på sin höjd om det är första gången man gör det. +~30min väntetid om man har passagerarkudde då.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]