Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chopchop
Jodå säkert billigare men då måste du antagligen koda in det "nya" gasspjället till bilen samt att det kan hålla en mil eller flera år !!.Kostnade för detta vet jag inte men är nog inte gratis ?
Om det jag köpt funkar så ska jag ju dels slippa koda om den samt att denna givaren inte slits ut.den gamla givaren är mekanisk/analog så den sliter ut sig de bilar som rullade som taxi så höll inte gasspjällen mer en 1-2 år innan första bytet.
det billigaste gasspjället har nog returbilen.se 200 kr iofs självplock

Så det handlar ju oxå om driftsäkerhet!
inte kul att stå 50-60 mil från hemort med en beg del som inte höll längre iofs inte en ny för den delen heller
av chopchop
tar lite foton och ser om jag kan göra how to do men kan säja rakt av att de två jobbigaste sakerna är nog att pilla bort all tätning samt att kapa av axeln iofs kapa inte jobbigt men känns så fel bara
av chopchop
funkar ! bilen går som ett skott igen ingen orolig tomgång eller något .
men inte utan småproblem !! både motorlampan och ets lampan lyser!???
får väl försöka hitta varför.Gå bakåt och felsöka igen .
Någon som har något förslag? alt någon som vet en väg runt ?
eller är det något som ska nollställas efter man varit och pillat ?!
får la se om man kan förklara sig igenom bilprovningen med detta strul
oja någon som har en riktig obd-läsare ? I Göteborgsområdet?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
chopchop skrev:Läste någonstans att om alla värden på avgaserna är okej så ska bilprovningen inte bry sig om lampan kan det stämma??
Nej jag tror att dom kommer att ge en tvåa på det iaf.

Nollställ felkoderna genom att låta bilen vara strömlös i ungefär 30minuter.
av chopchop
tja tog ju ett batteri från den andra bilen för att starta så när jag går ut imorgon igen lär den ju varit strömlösa ett tag
Vägrar gå ut nu det regnar småspik o blåser men hoppas koderna e borta imorgon
Användarvisningsbild
av DayDreamer
chopchop skrev:tja tog ju ett batteri från den andra bilen för att starta så när jag går ut imorgon igen lär den ju varit strömlösa ett tag
Vägrar gå ut nu det regnar småspik o blåser men hoppas koderna e borta imorgon
Ja det ska dom vara en 30minuter räcker gott och väl :D
av chopchop
varit ute satt i batteriet och kört
ETS lampan lyste men motorlampan slocknade får
felkoden att " Throttle Position Sensor B malfunction"
inte helt otippat då man endast byter ena sidan samt tjuvkopplar andra sidan så att säja men ska kolla på det om den inte går igenom besiktningen med att denna lampa lyser.men tills dess så rullar bilen och felkoden som finns påverkar ju inte bilen .
men detta ska ju egentligen inte uppstå ?! men men ser vad som händer just nu lugnt kör lite i stan och ser hur bilen uppför sig den har ju trots allt stått still ett tag
av chopchop
sådär varit och pratat med bilprovningen svaret löd som följande.
Om ets lampan lyser skiter vi i så länge bilen är körbar och avgasvärdena är okej
Om motorlampan lyser = Ombesiktning
Jag antar att motorlampan lös första provrundan kan ju bero på att bilen varit strömlös i 6-10 veckor .

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]