Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PederL
Motorlampan har tänts 3 gånger när bilen gått illa vid start , de två första gångerna släckte jag den genom att koppla ur batteriet , den sista nu i veckan lät jag den vara för att kolla felkoderna med lysande lampa o då lös den förstås inte dagen efter när jag skulle åka o kolla felkoderna.....
Olja o vatten ser bra ut o kompprov varm som kall är bra (symtomen påminner om start av bil med dålig toppackning) ,går tändspolarna kolla på nåt sett ? Har ju ingen felkod som i många fall kan säga om tex en spole är dålig.
Är inte vid varje start den går illa , men var annan el var tredje typ...
av PederL
Hade ju liksom inga felkoder för några veckor sedan o tänkte att förutsättningen är högre när lampan lyser och bilen går sämre att man får felkoder....men ingen lampa lös o bilen gick som den skulle dagen efter när jag skulle åka o läsa av den.
Frågan är om det är en spole som spökar ibland vid start, hade ju varit smidigt att veta vilken i så fall , annars får jag väl köpa en ny o testa cylinder för cylinder under några veckors tid....
Användarvisningsbild
av taxi
Har lampan lyst så ska felkoden finnas kvar så att du kan se vad som tände lampan, även om den slocknat. Du kan också passa på att se andra koder om det finns några.

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]