Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kanske dags för en uppdatering. Monterat en återcirkulerande dump. Blev en svart Bosch typ. Fungerar kanon, men om man drar på så man har fullt ladd, sen släpper gasen så svajar tomgången lite innan den stabiliserar sig. Inget som känns, men syns på nålen. Den pendlar emellan ca 600-1200 upp och ner några gånger. Varför?
0.125 bar ska man trycksätta wastegate-tryckklockan med för att justera längden på wastegate-staget på lättryckarna. D.v.s när tryckklockan är trycksatt ska wastegate-staget passa direkt på fästet på den stängda wastegaten. Fulltryckarna ska trycksättas med 0.3 bar för att justeras.
Jag har återställt bilen nu. Originalluftfilter i luftburken, original dump, bytt mv, ny Bosch lmm, nya Tändkablar Bosch, ny rotor och ny fördelare. Glt runt 0,2. 3" downpipe samt 2,5 från racekat.

Upp t.o.m 3ans växel så laddar den 0,7bar. På fyran och 5an nosar den på 1bar och kan hacka till. Hur kommer det sig? Beror det på downpipen?
Ok. Varför laddar den så mycket på 4an och 5an då? Om glt är rätt och den laddar som den ska upp till 3an? Vet inte dock om 0,7bar är rätt då vissa som har chippade bilar laddar 1bar....
Är detta en acceleration från noll och upp genom växlarna eller är det enstaka repor på en viss växel? Tänker om temperaturen på ingående luft stiger och styrsystemet kompenserar för detta. Du har Motronic 4.4 gissar jag då det är en 98a?
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]