Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gubbstrutt skrev:jag hade ljusströmställaren (på) parkerings läget en liten grön lampa lös vid vredet när jag drog relä 106 och det andra stora gråa relät om jag inte minns fel.
I mittersta läget på ljusströmställaren ska parkeringsljuset lysa även om man drar ur relä 106. Det är bara i de två andra lägena som parkeringsljuset matas från relä 106 när tändningen är på. Om jag uppfattat det rätt lyser parkeringsljuset även om bilen är avstängd när ljusströmställaren är i 0-läget? Mitt tips om släpvagnsuttaget var gripande efter ett halmstrå men inte så sannolikt att det är orsaken.
Camel skrev:
gubbstrutt skrev:jag hade ljusströmställaren (på) parkerings läget en liten grön lampa lös vid vredet när jag drog relä 106 och det andra stora gråa relät om jag inte minns fel.
I mittersta läget på ljusströmställaren ska parkeringsljuset lysa även om man drar ur relä 106. Det är bara i de två andra lägena som parkeringsljuset matas från relä 106 när tändningen är på. Om jag uppfattat det rätt lyser parkeringsljuset även om bilen är avstängd när ljusströmställaren är i 0-läget? Mitt tips om släpvagnsuttaget var gripande efter ett halmstrå men inte så sannolikt att det är orsaken.
nej jag hade ljusvredet på p läget inte på 0 läget nyckeln var ur tändningslåset när jag provade och det lös ändå.
det är det enda läget jag provat på när jag dragit relä 106 än så länge.

jag misstänker att det kan ha blivigt missförstånd här vilket ju är lätt hänt.
men alla upp lysningar jag fått är av vikt ändå :D .

Med vänlig hälsning

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]