Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur mår batteriet, dvs hur är spänningen i systemet vid vila och när du försöker starta? Hela problematiken skulle nästan kunna vara orsakad av ett säckigt batteri och en halvdan generator... Går det inte att låsa upp bildörrarna med en nyckel?
Batteriet var helt urladdat, förmodligen har larmet gått och stått på hela natten, annars har jag ingen aning vad som skulle ha laddat ur det. Har inte haft något problem med varken batteri eller annat fram tills nu.

Jag antar att centrallåset behöver ström för att kunna öppna? I vilket fall vågade jag inte ta i för mycket, ville inte ha en avbruten nyckel ovanpå allt annat. Volvo sa dom skulle fixa ström via startmotorn för en överkomlig peng. Jag kom inte åt själv, hade ingen möjlighet att lyfta bilen.
Nu är den inne på Volvo iaf, antennring testat, var inte det, så nästa steg är att ta mig hem och skicka extranyckeln...
Även om det är blockerat låsläge? (eller vad det heter)
Hade behövt dom här svaren tidigare idag :/

PS. Det är inte så lätt när man står där och inte har råkat ut för dött batteri innan, låset kärvar och man inte vet till hundra procent om det SKA gå eller man riskerar att bryta av nyckeln.
Det tycks hända att dörrlås som inte används regelbundet (pga att man använder fjärrupplåsning...) kärvar ihop. Kolla hur din bil är tänkt att funka och om låsen är "normala lås" bör du kanske avkärva dem så de går att använda i ett trängt läge (batteriet i fjärrkontrollen slut, typ).
Så, Volvo ringde, nya bränslereläet var kass. Det var det första jag bytte, brukar alltid köpa Volvo original - alltid! (och struntar i de som tycker det är korkat), men i torsdags var jag stressad och Volvo hade inget hemma medan Mekonomen hade ett så det blev det. Mekonomen sucks just nu.

Hade nån tanke om att det nya bränslereläet kunde vara kass, men tänkte att sån otur kan man inte ha. Trodde mer att om det skulle vara dålig kvalité att det kanske inte skulle fungera så länge, inte vara kass från start. Man lär så länge man lever.

PS.
Angående att batteriet dog. Volvoteknikern sa att de tyckte bränslereläet (det kassa) kändes varmt. Jag har ingen aning om det skulle kunna förklara att batteriet tömdes, det är kanske väl långsökt. Larmet hade inte gått iaf vad dom kunde se. Så det återstår att försöka lösa vad som orsakat det.
Oavsett användningsområde (stereo, bilar etc.) så har de gånger jag fått "måndagsexamplar" konsekvent varit ickeoriginal. Tur eller otur spelar in självklart, men om man inte är insatt i respektive bransch så är det svårt att avgöra när ickeoriginal skall vara "lika bra". Så för mig blir det fortsatt original, ännu mer konsekvent än tidigare efter denna erfarenhet. Denna felaktiga komponent har orsakat mig extrakostnader på flera tusen kronor.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]