Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
andreasw skrev:Haha jag fixade faktiskt ett PS3 med ylod genom att baka det i ugnen :D då smälter lödningarna ihop igen :)

... En stund. Ugn-metoden är bara temporär, och ofta gör det mer skada än nytta. För att fixa problemet måste den bli "reballed", dvs omlödd från grunden, och då med blyhaltigt tenn såklart.
Användarvisningsbild
av andreasw
Lucif3r skrev:
andreasw skrev:Haha jag fixade faktiskt ett PS3 med ylod genom att baka det i ugnen :D då smälter lödningarna ihop igen :)

... En stund. Ugn-metoden är bara temporär, och ofta gör det mer skada än nytta. För att fixa problemet måste den bli "reballed", dvs omlödd från grunden, och då med blyhaltigt tenn såklart.
Jo det är klart... Men mitt höll över ett år så jag är nöjd =)
av Mattson
Vet någon hur dom gör vid återkoll av abslampan? Startar dom bara bilen snabbt och ser att lampan släcks för just nu så släcks den varje gång men tänds efter nån minut lr några minuter å gör dom en snabbtitt så kan jag ju ha turen att klara mig så har ja 1år på mig att fixa de i lugn och ro istället för 3v då min fru ska föda barn vilken dag som helst å då har man ju lite annat att göra.
av roh66
taxi skrev:Anti-spinn.
Hej!
Det är elektronisk diffbroms om man ska va noga!
Det spinner som bara det med TRACS.
Däremot så är STC ett antispinnsystem. :)

Mvh.R.
av Mattson
pelle1963 skrev:En annan video som visar samma procedur.

Här nämns de verktyg som behövs och den är lite mer utförlig. Ett tips är ju att köra videon i mobiltelefonen samtidigt som man håller på. Mer live än så är ju svårt att komma. Glöm inte att täcka in ABS-pumpen för damm och skit när enheten väl är demonterad. En plastpåse duger bra, hel och ren.

Hej pelle. Den videon funkade inte. Ja tror inte man får länka till youtube här. Kan du skriva vad det är jag skall söka på efter på youtube för att hitta filmen? Är de nån som vet exakt vilken torxhylsa det är?
av StefanWasa
Jag har precis lött om min box, jag öppnade min med ett stämjärn och man måste vara försiktig. Sedan satte jag ihop boxen med högtemperaturs-silikon från Biltema och återanvände låsbrickorna där skruvarna sitter, drog även eltejp runt skarven efter silikonet torkat.

Jag köpte denna hylssats och det är den minsta av dessa du ska använda, alltså nr5:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve ... ats-10387/

Silikonet:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie ... ur-364813/

Nu vet jag ju inte om detta är det bästa, men det funkade för mig och jag hoppas att det kommer att hålla länge...
av pelle1963
Mattson skrev:
pelle1963 skrev:En annan video som visar samma procedur.

Här nämns de verktyg som behövs och den är lite mer utförlig. Ett tips är ju att köra videon i mobiltelefonen samtidigt som man håller på. Mer live än så är ju svårt att komma. Glöm inte att täcka in ABS-pumpen för damm och skit när enheten väl är demonterad. En plastpåse duger bra, hel och ren.

Hej pelle. Den videon funkade inte. Ja tror inte man får länka till youtube här. Kan du skriva vad det är jag skall söka på efter på youtube för att hitta filmen? Är de nån som vet exakt vilken torxhylsa det är?
Sökord på Youtube: Volvo S80 S70 V70 XC ABS Control Unit Removal

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]