Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Racesam skrev:Tror att du missförstår. ABSen funkar. det enda som är fel är utgången från boxen till lampan. Kan berätta att på BP gick det sådär. De var ute och provade och så men precis på BP så ville inte reläet arbeta. Så lampan tändes inte huvudtagen och som besiktningsmannen sa. Ja ABSen fungerar men de kunde inte godkänna bilen för om den skulle sluta fungera så varnade inte lampan. Allt funkade före och efter men just på BP så vad något glapp eller sånt. Har dock en fråga till forumet. Jag ställde reläet till 4 sekunder men vet inte vilken tid det tar i vanliga fall innan lampan slocknar. Har höjt till 8 men skulle vilja veta vilken tid som är normalt.
Mvh Sam
Jag har kollat med min 855GL-96.
När man vrider tändningen så att alla kontrollampor börjar lysa, släcks ABS lampan efter ca 2 sek. Dock kanske 0.5 sek innan lambda lampan släcks!Man märker att det sker precis innan.

När man ger fan i att vänta och vrider nyckeln och startar bilen, släcks lambdalampan direkt. ABS behöver fortfarande ca 2 sek!.

Så: det gäller att ställa in relät så att lampan släcks precis innan lambdalampan. Om man inte startar motorn.
Håller med er till fullo. Det idoitiska med denna bil är att ABSen funkar helt perfekt. Efter utbytet av sensorer och fixandet av kabelbrott så fungerar den klanderfritt. Verifierat dubbelt av SBP. Den enda detalj som inte funkar är lampan ska slockna. Och att man ska byta boxen för att en utgång är fel(den till lampan), ja det måste min arbetskamrat ta beslut på. Själv är jag av den åsikten att den viktigaste punkten är att ABS systemet fungerar som det ska, inte att en lampa är släckt eller inte. Jag har svårt att se logiken i det.
Låt oss anta att du blir inblandat i en allvarig olycka. Och det framkommer att du mixtrat med ABSen. Du åker dit. Inga "med" hjälper.
Jag skulle plocka bort fördröjningen.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ