- tor 19 maj 2011, 10:02
#530676
När man vrider tändningen så att alla kontrollampor börjar lysa, släcks ABS lampan efter ca 2 sek. Dock kanske 0.5 sek innan lambda lampan släcks!Man märker att det sker precis innan.
När man ger fan i att vänta och vrider nyckeln och startar bilen, släcks lambdalampan direkt. ABS behöver fortfarande ca 2 sek!.
Så: det gäller att ställa in relät så att lampan släcks precis innan lambdalampan. Om man inte startar motorn.
Racesam skrev:Tror att du missförstår. ABSen funkar. det enda som är fel är utgången från boxen till lampan. Kan berätta att på BP gick det sådär. De var ute och provade och så men precis på BP så ville inte reläet arbeta. Så lampan tändes inte huvudtagen och som besiktningsmannen sa. Ja ABSen fungerar men de kunde inte godkänna bilen för om den skulle sluta fungera så varnade inte lampan. Allt funkade före och efter men just på BP så vad något glapp eller sånt. Har dock en fråga till forumet. Jag ställde reläet till 4 sekunder men vet inte vilken tid det tar i vanliga fall innan lampan slocknar. Har höjt till 8 men skulle vilja veta vilken tid som är normalt.Jag har kollat med min 855GL-96.
Mvh Sam
När man vrider tändningen så att alla kontrollampor börjar lysa, släcks ABS lampan efter ca 2 sek. Dock kanske 0.5 sek innan lambda lampan släcks!Man märker att det sker precis innan.
När man ger fan i att vänta och vrider nyckeln och startar bilen, släcks lambdalampan direkt. ABS behöver fortfarande ca 2 sek!.
Så: det gäller att ställa in relät så att lampan släcks precis innan lambdalampan. Om man inte startar motorn.
Sjöbo Skåne
Volvo V70N 2.4D -07 -163hk, aut nu 200hk. Geartronic 6VX, 0.74 blandat.
Peugeot 407SW-06. 2.0l Hdi 136hk man. Drar 0.61 blandat.
Volvo V70N 2.4D -07 -163hk, aut nu 200hk. Geartronic 6VX, 0.74 blandat.
Peugeot 407SW-06. 2.0l Hdi 136hk man. Drar 0.61 blandat.