Aelgen skrev:Pierrew skrev:Aelgen skrev:Jag har Depo strålkastare (C70 klarglas) på min S70. Nackdelen är att de jag köpte är från USA = inga positionsljus finns i insatserna.
Annars tycker jag att de ger bättre, skarpare ljus än mina gamla originalstrålkastare. Kört runt med dem ett tag nu och halvljusen verkar inte blända heller.
Hur är ljusbilden då?
Är den amerikansk eller är den asymmetrisk som i Europa och övriga världen och går igenom en besiktning?
P-ljus borde ju inte vara problem, bara borra i antingen helljus/halvljusreflektorn eller blinkersen och sätta i valfri T10 lamphållare för extraljus.
Har tröttnat på mina svarta ABM projektor strålkastare nu, tänkte köra reflektor igen men med lackad sarg istället 
Tejpade på väggen och ljusbilden på halvljuset skiljde sig inte markant från mina gamla. Bara en höjdinställning som måste göras på vänstra strålkastaren, de verkar dock vara jävliga att ställa in.
Ok det låter ju lovande hittills, dock vill jag gärna se en bild
Köpte nämligen strålkastare på Ebay till min andra bil, en Lexus IS300 då reflektorerna på den var rätt så kass.
Men det ångrar jag nu så här ett tag efteråt då ljusbilden i dem är total katastrof, så jag har beställt original från Toyotaverkstan.
Här är med original D2R lampor, den högra går snett uppåt lite åt bägge håll som synes, ungfär som om ljusbilden var både för höger och vänstertrafik.
Men de verkar inte blända nått vidare då ingen blinkat på mig hittills, farsan och polarna som mött mig ett par gånger säger iallafall att de inte bländar. Men ljuset på vägen är precis kass. :roll: