Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
fördelen med plast är att det inte rostar. Sen sitter de lika stabilt som plåt hus. Stag är krav på så stora lampor om de ej ska fladdra på ljusbilden...
av JT855
Satsa på några NBB Alpha 225. Extremt prisvärt extraljus. Har 55w xenon i helljuset på min T5a och visst, bättre än orginal... Dock inte i närheten av bra. Har 70w speedstarter xenon i mina fyra NBB och där kan vi väl börja prata BRA helljus. Ska sätta ett femte när jag monterar dit dom för i vinter. Två punkt och tre sprid ska jag ha. Punktarna lyser bra över en kilometer... :)
av JT855
Beror på... När jag fått dit det femte lyset och xenon i alla, då lyser det mer än på dom flesta lastbilarna efter vägen... Kör man lite och på bra vägar så funkar det bra med 100w halogen. Tror NBB'ar ligger på 595:- st. Som sagt, mycket prisvärd lampa enligt mig. Många resor snyggare än SIM lysena också.
av JT855
wolf_lover skrev:kan man köpa vilka extraljus som helst och köpa till ett konvert xenon
Jepp, köp bara ett kit med rätt volt och lampsockel.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
JT855 skrev:Satsa på några NBB Alpha 225. Extremt prisvärt extraljus. Har 55w xenon i helljuset på min T5a och visst, bättre än orginal... Dock inte i närheten av bra. Har 70w speedstarter xenon i mina fyra NBB och där kan vi väl börja prata BRA helljus. Ska sätta ett femte när jag monterar dit dom för i vinter. Två punkt och tre sprid ska jag ha. Punktarna lyser bra över en kilometer... :)
Mörkrädd? :wink:

Har konverterat helljuset till 55W xenon och det är snudd på att solbrillorna åker på när det lyser på vägskyltarna som man passerar.
Visserligen har jag en V70N men någon större skillnad borde det inte vara.
av wolf_lover
JT855 skrev:
wolf_lover skrev:kan man köpa vilka extraljus som helst och köpa till ett konvert xenon
Jepp, köp bara ett kit med rätt volt och lampsockel.
vad ska jag ha för volt och lampsockeln beror väl på vilka extraljus jag köper
av Uninium
kebabpizza skrev:
JT855 skrev:Satsa på några NBB Alpha 225. Extremt prisvärt extraljus. Har 55w xenon i helljuset på min T5a och visst, bättre än orginal... Dock inte i närheten av bra. Har 70w speedstarter xenon i mina fyra NBB och där kan vi väl börja prata BRA helljus. Ska sätta ett femte när jag monterar dit dom för i vinter. Två punkt och tre sprid ska jag ha. Punktarna lyser bra över en kilometer... :)
Mörkrädd? :wink:

Har konverterat helljuset till 55W xenon och det är snudd på att solbrillorna åker på när det lyser på vägskyltarna som man passerar.
Visserligen har jag en V70N men någon större skillnad borde det inte vara.
Kör också med 55 i helljuset, på dom blåvita skyltarna som sitter nära vägbanan måste jag stänga av helljuset. Annars blir det som att möta en bil med helljuset på.

Eller börjar jag bli gammal? :-)
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]