Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thorsens
nej! ny kamremssats + vattenpump+ drivrem och komplett drivremsspännare. nya drivknutar, nya krängningshämmare. ja allt är bara någon vecka gammalt. och det hörs bara i någon minut vid kallstart. så utgår från att det är luftpumpen som låter. kan nog köra så här ett tag. classe
av thorsens
har tagit ut säkringen till luftpumpen, men det hörs fortfarande ett högt skrikande ljud i en halv minut eller nåt sånt. vet ej var ljudet kommer ifrån. hörs bara vid körning, ej vid stillastående.
av thorsens
kollade styrservobehållaren och det var under add på stickan när motorn var varm. skall köra en sväng sen när motorn är kall. kan det vara så enkelt problem som att det var för låg servoolje nivå. har fyllt på servoolja nu. hoppas att det var det som var felet. mvh classe
Användarvisningsbild
av Kompe
Hittar inte i texten vilken årsmodell du har, men på min gamle 10v -94 fungerade luftpumpen utan problem så vitt jag vet. Fast min gnisslade inte utan lät mer som en dammsugare i bakgrunden. Ett svagt, lite "dovt" surrande ljud, kom efter start när man började köra iväg och gick nån minut eller så. Även om jag stannade och lät den gå på tomgång gick den en stund tills ett klick hördes och då la pumpen av :)
av thorsens
hade tagit ur säkringen till luftpumpen när jag testade. men ljudet hördes ändå. så tror att det är servopumpen som låter. det var låg nivå i behållaren. så jag fyllde på den. provade när bilen var kall, men det lät lite ändå. kanske tar ett tag innan det funkar bra, annars är det nog fel på servopumpen.ja årsmodellen är 1995 volvo 850 144hk.
Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]