Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Anders8 skrev:Ja , under 0,7 l/mil vid landsvägskörning låter ju fantastiskt bra för en så stor bil.Hur mycket drar en ny V70 manuell då?
Håller jag laglig fart så pendlar jag fram och tillbaka till en av mina kunder (16mil inkl 2mil resa för käk), då tar min V70N 2.4T oxå 0,7 l/mil, men turbon bjuder ju till mera inspirerande körning, så den ligger i snitt på 0,8 landsväg.. 0.98 i snitt sen jag köpte den för 2500 mil sen.

/L
av alan
Ja tändstften kan ha betydelse om tändstiften inte ger en bra gnista så så blir inte förbräningen opitmal bla därför en del motorer har dubbla tändstift.

Men om inte tändstiften är väldigt slitna så ska det in te påverka förbrukningen.

i övrigt så har förstås ring trycket en vis påverkan en bra regel är att ha något högre ringtryck. bilen kommer då rulla lättare men bli lite stötigare. Men om däcken slits mer i mitten av slitbanan så har man haft för högt ringtryck.
av PatrickS
Jag har nyligen skaffat en 850 GLT -92 och har endast kollat stadskörning ännu. Jag tycker att 1,2 l mil i stad är bra med tanke på att jag gasat rätt friskt.
Frugan har en V70 140hk -02 och den går billigt, ca litern blandad körning. Långkörning har vi haft den under 0,8 och med släpvagn + 2 skotrar 1,1

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]

Jag kikar på att eventuellt köpa en beg[…]

Dags att byta fästet men blir fundersam att s[…]