Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sm5ugh
akre skrev:Sedan vet alla att om man inte kör kompressorn regelbundet (även på vintern) så packar axeltätningen ihop och du måste pröjsa massa pluringar för att få igång den igen. :)
Jag fick tipset av min Volvomekaniker att köra med AC:n på hela vintern...för att det faktiskt skulle bli varmare fortare än utan AC:n igång...och jag upplevde det i alla fall så att det immade inte igen lika lätt om man var lite blöt på kläderna av allt snöande! Så jag kör med AC:n på hela året!
av akre
Jo, AC:n torkar luften (det är därför som det droppar vatten under bilen). Det brukar vara skönt att ha AC:n igång på kvällarna under sommrarna även om man då får ha lite värme på också. Det är just för att den torra luften känns skönare.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
akre skrev:Jo, AC:n torkar luften (det är därför som det droppar vatten under bilen). Det brukar vara skönt att ha AC:n igång på kvällarna under sommrarna även om man då får ha lite värme på också. Det är just för att den torra luften känns skönare.

Okok, var fakiskt lite orolig ett tag för att jag hade en läcka!

Tack för alla svar alla, känner mig redan mer bilkunning!
av JH
Många bud/felaktigheter om "Airmixen". Men som nån redan skrev lite kort är den avsedd för att få kallare luft på kroppen/i ansiktet trots att det blåser varmt i övriga. Men Airmixens luft är inte kallare än övrig luft om värmereglagen är på noll.

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]