Moderator: Moderatorer
taxi skrev:Då funkar den ibland alltså? Beskriv lite bättre tack.Japp, det gör den. Väldigt sporadiskt, vad det verkar. Bägge tryckvakterna är bytta och systemet är fullt. Tidigare så blinkade kontrollenheten men har inte gjort så på ett tag, alltså innan jag bytte tryckvakterna. Hade ju en felkod på tryckvakten så det kanske var därför det blinkade.
pelle1963 skrev:Jag har ett uppslag som är gratis och i princip riskfritt att pröva. Detta löste i alla fall mitt problem. Först, om du har Volvo originalstereo monterad i bilen så kolla att du har din kod uppskriven - helst rätt kod också - innan du börjar. Ta en tians blocknyckel och lossa minuspolen (just det) på batteriet och lägg allt en bit ifrån batteripolen så att de inte får kontakt med varandra utan din vetskap. Låt allt ligga en längre stund, eller omkring en timme. Lägg på kabeln på minuspolen igen och starta bilen. Har du tur startar din AC/ECC igen. Om inte så har du inte förstör något. Nja, klockan i bilen måste ställas igen, förstås.Klart värt att testa. Man vet ju aldrig. Tack!
Tack! Med andra ord går inget att justera ba[…]