Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Du lär inte få den igenom besiktningen utan att låta åtgärda felet. Eller: Det finns inga "magiska trix" eller "hemliga genvägar".
av Jenny1717
Undrde mest vad som kunde vara fel, förstår att man inte kan trolla igenom bilen vid besiktning. Verkstaden jag pratade med tog 2000kr för att läsa av felet.
Men ska kolla slangar, byta tändstift och byta filter
av JT855
Nu var ju inte värderna helt åt skogen men dålig lambdasond eller katalysator kan ju göra sitt också... Avgasläkage kan lura bilprovningens instrument och ge dåliga avgasvärden fast dom inte är dåliga.
av Kena
Du kan ju alltid testa detta själv, kostar inget :wink: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941
Gör så här, nolla bort felkoderna (tror beskrivning står där). Sedan åker du en sväng till du ser att motorstörningslampan blinkar till/lyser. Sedan åker du hem och läser av felkoder som står där i beskrivningen. När du är klar med det, notera blinken, så skriver du här vad du kom fram till.
Användarvisningsbild
av taxi
Kena, det där går nog inte på en V70 -00.
Och som jag fattar det så har trådskaparen redan varit på verkstad och fått felkoder utlästa. De felkoderna kan du skriva här så kan du rent av få hjälp istället för gissningar.
Har du inte fått koderna på papper så åker du tillbaka och begär ut det papperet.
av Kena
taxi skrev:Kena, det där går nog inte på en V70 -00.
Och som jag fattar det så har trådskaparen redan varit på verkstad och fått felkoder utlästa. De felkoderna kan du skriva här så kan du rent av få hjälp istället för gissningar.
Har du inte fått koderna på papper så åker du tillbaka och begär ut det papperet.
Oj, fel av mej. Blandade ihop Ts bil med en annan jag läste om. Men jo, felkoder hjälper....oerhört :D Som att ta tempen på en febersjuk :wink:
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]