Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Det tänkte inte jag på, trådskaparen kanske inte fick till tändningsproceduren? Jag kommer inte ihåg om dioden lyser medans man gör den, eller om den bara lyser/blinkar när den kommit i parningsläge.
Men innan han får den att lysa så spelar fjärren ingen roll.
av Nazgul
Tackar för alla tips men...

försökt hela dan & allt verkar lönlöst.. larmet/fjärren är fortfarande helt dött.... men visst passar 210/211 reläet bara på ett sett ? det går väl inte plugga i fel ?

/jimpa
av JT855
Tror inte det ska gå att sätta fel... Hmm. Kom på nu att jag tror det sitter en säkring till larmet. Kolla vad det står på insidan av locket som sitter över säkringarna under huven. Är ju lika bra att kolla säkringen innan man börjar byta ut relä osv.
av Nazgul
kollade tavlan men tyckte inte att jag såg någon säkring som går till just larm ? ...

ska den gula kontakten från reläet gå till någon bef kontakt vid fötterna eller är det bara en för extra sensorer eller nåt ?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Taxen47 skrev:Funkar radio och innerbelysning? Säkring nr 15 skall också gå till fjärrstyrt centrallås.
Om jag inte har cyklat vilse nu så går säkring 15 till just fjärrstyrt centrallås - inte till larmet. Dom sitter på helt olika sidor av bilen. Fjärrstyrda clåset kopplas bara in på en eller 2 kablar som sitter till höger om handsfacket, medans larmet stoppas i reläboxen.
av Nazgul
nä jag hittade en bild på reläplacering och på bilden sitter det fler relän i "reläplattan" dvs 213,214,215 under 210/211 reläet ..min fråga är då om jag kanske saknar relän som man också måste ha utöver 210/211
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]