Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Godfatherb
Tack alla som kommit med idéer!

Tog en hammare och knackade på soppafiltret som sitter under baksätet på passagerarsidan och då hoppade den igång och jag har nu kört över en mil. Måste varit något som lagt sig för å täppt.
Nytt filter beställt :lol:
Användarvisningsbild
av Godfatherb
Ja lyckan varade inte så länge. Åkte ett par mil idag å den hostade till en gång.
Tog ungarna å åkte till mina föräldrar för käk å melodifestival å när vi ska hem är bilen likadan.

Går i några sekunder sen för den och det blinkar orange från 2 knappar på fläktkonsollen!
Användarvisningsbild
av Godfatherb
Bilen startar och går ca 10 sekunder
Sen bryter den( varvar upp till ca 1500 ) sen dör
Då blinkar ac orange på 2 knappar, relät till elfäkten sprakar och knäpper
Och batterilampan tänds. Efter ett tag tänds oljelampan och andra lampor tänds och släcks då och då.
Slår jag av tändningen plingar det till i elstolen på passagerarsidan.

Testar jag starta bilen utan att slå av tändningen är den helt död och tändspolen ger ingen ström till fördelaren.
Vrider jag av tändningen i ca 10 sekunder så går bilen i ca 2 sekunder men vrider jag av tändningen i en minut då går bilen i ca 10 sekunder.

Antenn ring har jag testat bytt.

Personligen tycker jag det verkar som det är ett elfel, kortslutning lr liknande!
Att någon elkomponent blir för varm och då bryter den. För ju längre jag väntar ju längre går bilen innan den blir "varm" om det nu är nått sånt som är felet.

Soppatryck har jag och ett bra batteri!
av Kena
Testa ta ur alla säkringar och spara bara dem som behövs för att starta bilen. Om inte det funkar...tja, syntax error i databoxen om du förstår vad jag menar....
Användarvisningsbild
av Godfatherb
Vi ska testa ta felkoder på den troligtvis idag!
Vilka säkringar ska man då behålla av alla?

Passar på samtidigt att fråga om någon har en box att låna ut/sälja
Till en v70R -98 automat, 2,3 liters
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nej det är inte så enkelt som att byta box. Bilen kommer inte starta med någon annans box då nyckeln inte stämmer överrens.
Varför skrotar säljer boxar som är mer eller mindre värdelösa har jag ingen aning om...

På 850 t om -95 är det bara att byta dock, dom har ingen startspärr i boxen.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Lucif3r skrev:Nej det är inte så enkelt som att byta box. Bilen kommer inte starta med någon annans box då nyckeln inte stämmer överrens.
Varför skrotar säljer boxar som är mer eller mindre värdelösa har jag ingen aning om...

På 850 t om -95 är det bara att byta dock, dom har ingen startspärr i boxen.
Glömde, dock fick Jag tag på en från en 96 som inte hade spärr.

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]