- mån 04 mar 2013, 21:02
Låter ju helt absurt att en sådan väletablerad bilverkstad inte vet vad de gör.. Jag blir så trött,
Moderator: Moderatorer
alexanderpatriksson skrev:Givetvis kan en ventil gjort det. Men meca bilverkstad här uppe sade bestämt att det var insugskammen som kuggat två hack och medfört att insugsventilen krötes av kolven. Frågade då om inte motorn borde gått fruktansvärt illa för tidi/sen insprut & att det borde varit totalras på alla cyl. Men det borde det inte vara enligt dem...Aha.. kamremmen studsade tillbaka sen och såg till så resten gick fria? Alternativen vad som hänt annars är få.
alexanderpatriksson skrev:Hur skall jag gå vidare? Kolla på annan verkstad att kammen står rätt & kräva tillbaks mina pengar 680:- av meca... ? Testat att " tvinga " ut kolvringarna med hjälp av olja i loppet som * pettsson * beskriver med utan framgång. Fick tag i en kille här uppe som kunde tänka sig att riva toppen. 6000:- för arbete exl delar, svart förvisso. Är det rimligt?6000 för att riva toppen svart? Täljer ni guld däruppe?
ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]
Har inte tittat på filmerna så vet in[…]
Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]