Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
SubMarine skrev:Var köpte du satsen pettson?
I Us of A. Pris beroende på vart, men räkna ändå med ett antal tusenlappar.
Billigare att köpa i england men ingen vill skicka det hit.
Kom fram till att det fortfarande är billigare i England , även om man löser shopping flygbiljett och hämtar det själv. Jag hade dock inte tiden att åka över. Får se till hösten, finns mer verktyg jag vill ha.
av *pettson*
DTJ skrev:Vad är tången (eller vad man ska kalla den) till?
Den används till att bända loss kamkåpan på rätt sätt i sina avsedda klackar. Kåpan är både stiftad och limmad.
av Nodevla
Tack för hjälpen Pettson!
Jag får leta lite och se om dom verktygen är nått Biltema säljer kanske.
Hade varit bra och ha riktiga saker när man river.

ha de
av *pettson*
Dom verktygen säljs inte på biltema. Dom finns dock här i sverige, jag har sett nåt kit iallafall på nån sida för verkstäder. Det är samma kit jag har, men då kostar det runt 10.000kr plus moms. Men det finns säkert andra om man orkar leta.
Kom ihåg att kitet inte innehåller tången från början. Den säljs separat. Från början tänkte jag inhandla den på volvo, men det stannade vid en tanke. Lokala volvo ville ha 1445+moms för den. Det gav inte jag där jag handlade. Med moms och tull samt frakt gav jag totalt 660kr.
av Nodevla
*pettson* skrev:Dom verktygen säljs inte på biltema. Dom finns dock här i sverige, jag har sett nåt kit iallafall på nån sida för verkstäder. Det är samma kit jag har, men då kostar det runt 10.000kr plus moms. Men det finns säkert andra om man orkar leta.
Kom ihåg att kitet inte innehåller tången från början. Den säljs separat. Från början tänkte jag inhandla den på volvo, men det stannade vid en tanke. Lokala volvo ville ha 1445+moms för den. Det gav inte jag där jag handlade. Med moms och tull samt frakt gav jag totalt 660kr.
Oj de va billigt :) Vad heter ett sånt här verktyg då ?

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]